ESCRIT POLÈMIC
La fiscalia demana l'arxivament de la denúncia contra 'El Jueves' per un delicte d'injúries contra la Policia
El ministeri públic considera que l'article satíric sobre els antiavalots i les reserves de cocaïna era simple "ficció"

zentauroepp44164856 barcelona 05 07 2018 icult gala entrega premios gat peric181106145020 /
LaFiscalia de Barcelonaha sol·licitat l’arxivament de la denúncia contra el director d’‘El Jueves’,Guillermo Martínez-Vela, per un presumpte delicte d’injúries contra laPolicia Nacionalper un article publicat el 5 d’octubre del 2017 en la web titulat'La contínua presència d’antiavalots acaba amb les reserves de cocaïna a Catalunya'.
El text satíric va motivar la queixa dels sindicats policials i dels responsables del cos, que van acabar portant-lo a la justícia en plena polèmica per la massiva presència de Policia iGuàrdia CivilaCatalunyaamb motiu del referèndum unilateral de l’1-O.
En el seu escrit al jutjat encarregat del cas, el fiscal Francisco Javier Pérez Ruiz destaca que és comprensible que els agents al·ludits puguin sentir-se "ofesos", però "la intenció de divertir els lectors o visitants de la pàgina que pretenien els autors prevalia sobre la intenció d’ofendre aquests agents".
Notícies relacionadesLa fiscalia remarca que ‘El Jueves’ és una revista de caràcter satíric en què es tracten els esdeveniments més importants que són objecte d’un seguiment seriós per altres mitjans de comunicació, però de "manera humorística i sarcàstica" i "sense arribar a pretendre que les informacions que hi apareixen siguin reals". És a dir, les informacions publicades en la revista "manquen de pretensió alguna de veracitat", insisteix.
Pura ficció
L’escrit destaca que no sembla que els lectors de la publicació, fins i tot el "més ingenu o malintencionat, podria pensar que els estaven informant que els agents policials són consumidors de substàncies estupefaents". "El contingut de la publicació no depassa l’àmbit de la més pura ficció", insisteix la fiscalia, que conclou que per aquest mateix motiu considera que l’activitat dels investigats "no té rellevància penal".
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- El Barça sobreviu a un malson
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)