La crisi catalana
El TC revisarà al gener la presó preventiva de Junqueras, Cuixart i Sànchez
L'alt tribunal començarà la setmana que ve a estudiar els recursos més senzills dels 30 interposats pel procés
La seva intenció és resoldre les impugnacions sobre la situació personal abans que comenci el judici

Seu del Tribunal Constitucional, a Madrid. /
El Tribunal Constitucional (TC) té intenció de començar a estudiar en el primer ple després del nadal els recursos d'empara contra l'ingrés i permanència a presó de l'exvicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras, l'expresident de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) Jordi Sànchez i el presidentd'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart. L'objectiu de l'alt tribunal és tenir-lo resolt abans que comenci el judici en el Tribunal Suprem (TS) contra ells i 15 acusats més pelprocés. Es preveu que la vista oral comenci a finals de gener o, com a màxim, principis de febrer.
Fonts del TC van assenyalar que, en qualsevol cas, serà prioritari provar d'aconseguir la unanimitat que fins ara ha caracteritzat totes les resolucions adoptades en relació amb Catalunya, per la qual cosa és difícil saber quan estaran resolts els 30 recursos interposats pels 18 acusats de rebel·lió, sedició, malversació o desobediència al Suprem.
La tramitació d'aquestes impugnacions, posada en solfa per la decisió de Sànchez i els exconsellers Jordi Turull, Josep Rull i Joaquim Forn d'iniciar una vaga de famJordi Turull, Josep Rull i Joaquim Forn, al·legant una suposada paralització de l'activitat del Constitucional per impedir-los acudir a la justícia europea, en realitat s'està produint en un temps rècord. De fet, l'objectiu del TC és sotmetre a estudi tres recursos en cada ple que celebri. Començarà amb els que plantegen menys dificultat tècnica, tant pel plantejament com per la vulneració al·legada, fins a arribar als més complicats.
Notícies relacionadesAquest mes el Constitucional té previst celebrar dos plens, un a partir del dia 11 i un altre, el 17. En aquesta primera cita, els 12 magistrats de l’alt tribunal abordaran els recursos de les exdiputades de la CUP Mireia Boya i Anna Gabriel contra la competència del Tribunal Suprem per jutjar el procés en detriment del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, argument que també desenvoluparan les defenses en la vista de l’article de previ pronunciament que el Suprem vol celebrar aquest mateix mes.
Per blocs
Les impugnacions, encara que corresponen a diferents ponents, que treballen sota la coordinació del magistrat Cándido Conde-Pumpido, que es va designar per la seva experiència en l’àmbit penal, seran resoltes per blocs, de tal manera que el Constitucional donarà una resposta similar a cada al·legació. Els líders del procés independentista han recorregut pràcticament totes les decisions adoptades pel Suprem i el TC les ha anat admetent a tràmit en el ple immediatament posterior a la seva interposició.
Jordi Cuixart Jordi Sànchez Oriol Junqueras Catalunya Tribunal Constitucional Polítics catalans presos Vaga de fam
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Impostos L’Agència Tributària oferirà una ‘declaració exprés’ de la renda a 4,4 milions de contribuents
- Campanya d’Hisenda ¿Què significa un resultat negatiu en la declaració de la renda?
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors