VIATGE OFICIAL
Torra farà dilluns una conferència a l'Institut Luther King dels EUA
El president també visitarà companyies de Silicon Valley amb la consellera Àngels Chacón

zentauroepp46471387 barcelona barcelon s 08 01 2019 politica reuni n190108134814 /
El president de la Generalitat, Quim Torra, viatjarà aquest cap de setmana als Estats Units per assistir avui dilluns al Martin Luther King Institute i per participar en una visita empresarial acompanyat de la consellera d’Empresa, Àngels Chacón.
El director i fundador del Martin Luther King Institute, Clayborne Carson, també ha convidat el president a impartir una classe conjunta a la Universitat de Standford a la tarda. Hores més tard, Torra pronunciarà una conferència al The Martin Luther King Jr. Research and Education Institute, amb el títol 'Drets civils i autodeterminació: una perspectiva catalana', en què explicarà el seu projecte polític per a Catalunya. Finalment, un col·loqui amb els assistents conclourà l’acte conjunt.
Aquest viatge es produeix quatre mesos després que Carson es pronunciés davant de les declaracions de Torra que posava d’exemple la lluita de Luther King i l’opressió que van patir els afroamericans als EUA amb la situació dels independentistes catalans. Carson va dir que estava en contra de les declaracions i va assenyalar que no era "just" fer aquesta comparació. "No veig que formar part d’Espanya sigui una opressió. Ningú impedeix als secessionistes exercir els seus drets humans fonamentals", va assegurar. Malgrat això, Carson es va mostrar molest al cap d’uns dies, ja que segons ell havien distorsionat les seves declaracions.
Visita a les companyies de Silicon Valley
Notícies relacionadesTorra també aprofitarà el viatge per fer una visita empresarial i econòmica amb la consellera d’Empresa, Àngels Chacon; la delegada del Govern als EUA, Victoria Alsina, i el conseller delegat d’Acció, Joan Romero. Està previst que visitin diverses empreses a Silicon Valley, sobretot de l’àmbit tecnològic, i que mantinguin una reunió de treball amb els directius d’algunes companyies del sector dels videojocs.
Serà el segon viatge de Torra a l’estranger aquest 2019, després que aquest divendres visiti a Waterloo (Bèlgica) l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"