Fiscal general de l'Estat
Segarra defensa la transparència del judici del procés perquè serà "televisat i en directe"
Ha afirmat que no poden "oferir res més", davant de la petició que hi vagin observadors internacionals

maria-jose-segarra-fiscal-general-del-estado
La fiscal general de l’Estat, María José Segarra, ha defensat avui la transparència del pròxim judici del procés i davant de la petició delsindependentistes catalans que hi vagin observadors internacionals, ha emfatitzat: "Televisat i en directe. No podem oferir res més".
Segarra ha fet aquestes manifestacions als periodistes després d’un esmorzar informatiu de la secretària d’Estat de Seguretat, Ana Botella, a qui ha presentat en l’acte, organitzat per Executive Fórum España.
Ha insistit que la justícia espanyola és "plenament respectuosa amb les garanties de tothom" i ha recordat que el judici s’oferirà amb una retransmissió en directe. "Dubto que es pugui oferir més transparència", ha recalcat. "Per la resta –ha afegit–, qualsevol pot pretendre elevar el to d’aquesta supervisió internacional, però és aquí, televisat i en directe. No podem oferir res més".
Respecte a la possibilitat que es produeixin moltes notícies falses durant la vista, Segarra ha reconegut com a "evident" que en un judici tan mediàtic "hi haurà molta informació i desinformació". Però des de la Fiscalia, s’intentarà ser "al més diàfan possible perquè s’entenguin els posicionaments que es facin en cada moment".
Declaracions d’Ana Botella
Botella, per la seva part, s’ha referit al judici en el col·loqui posterior a la seva conferència i ha dit que encara no han comunicat a Interior la data exacta de la vista i, per tant, de quan han d’estar els presos a les presons de Madrid per comparèixer.
De tota manera, el trasllat, segons la número dos d’Interior, es farà "de la millor forma possible", amb la "màxima normalitat i seguretat, com es fa sempre", i amb respecte a la "dignitat" de les persones. Interior està "al servei" del que li digui el Tribunal Suprem, ha indicat Botella.
Notícies relacionadesSobre la situació de Catalunya, la secretària d’Estat ha opinat que "té solució" des de la coordinació i la feina de tothom i ha dit que el seu departament, com també ho estan fent altres ministeris, "treballa" amb aquesta comunitat.
"No li veig cap altra cosa", ha reiterat Botella, que ha assegurat que des d’aquesta feina i les bones relacions és com es poden anar construint espais per als ciutadans d’una comunitat que té un pes important en l’economia, una variable que també s’ha de tenir en compte. "S’ha deprogressar", ha conclòs la secretària d’Estat de Seguretat.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Entrevista Jordi Bertomeu, investigador del Vaticà: «Som davant el conclave més universal i també més incert»
- Nova zona verda Els veïns atapeeixen les noves Glòries en la seva inauguració malgrat la pluja: «Vaig pensar que no ho veuria acabat»
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Adeu al pontífex argentí Assange assisteix amb la seva família al funeral del Papa: Francesc li va oferir «asil» al Vaticà, segons la seva dona
- Cerimònia al Vaticà Els líders mundials es donen la pau al funeral del papa Francesc enmig de conflictes internacionals