espera el 'sí' del PSOE
El PP diu que l'Acadèmia de Televisió ha acceptat un cara a cara Casado-Sánchez
Génova 13 insisteix en aquesta trobada abans del debat a cinc

zentauroepp46036206 maroto181126151908 /
El vicesecretari d’Organització del PP i cap de campanya d’aquesta formació, Javier Maroto, ha assegurat aquest dimarts que l’Acadèmia de Televisió ha acceptat organitzar un cara a cara entre el president del Govern, Pedro Sánchez, i el líder del Partit Popular, Pablo Casado. Segons ha dit, el PP espera la resposta "afirmativa" del PSOE per fixar data i format com més aviat millor.
"Avui hem sol·licitat formalment a l’Acadèmia de Televisió l’organització del debat cara a cara entre Pablo Casado i Pedro Sánchez", ha anunciat Maroto en un missatge en el seu compte oficial de Twitter.
Hoy hemos solicitado formalmente a la @academia_tv la organización del debate cara a cara entre @pablocasado_ y @sanchezcastejon Han aceptado organizarlo como en anteriores ocasiones. Esperamos la respuesta afirmativa del PSOE para fijar fecha y formato lo antes posible
— Javier Maroto (@JavierMaroto) 26 de febrero de 2019
El responsable d’Organització del PP ha assenyalat que l’Acadèmia ha acceptat organitzar-lo "com en anteriors ocasions" i ha afegit que ara el seu partit espera la "resposta afirmativa del PSOE per fixar data i format com més aviat millor".
Dilluns passat, després que el grup Atresmedia hagi plantejat un debat a cinc amb els candidats del PSOE, el PP, Cs, Podem i Vox, el PP va remarcar que la seva prioritat és un debat a dos entre Sánchez i Casado. Tot i que no va tancar la porta a altres formats, va insistir que s’havia de tancar primer aquest cara a cara abans de parlar d’altres fórmules.
A més, Casado va assegurar ahir a la nit, en una entrevista a TVE, que els espanyols volen veure un cara a cara entre ell i Sánchez perquè són "els dos candidats que poden ser presidents del Govern". També va dir que "en tota la història democràtica d’Espanya" sempre hi ha hagut un cara a cara entre el president del Govern i el líder de l’oposició, "com passa a tots els països del món desenvolupat".
Per la seva banda, el secretari d’Organització del PSOE, José Luis Ábalos, va traslladar la disposició inicial del líder del seu partit de tenir un cara a cara amb Casado, independentment que també es pogués organitzar un debat a cinc amb els candidats del PSOE, el PP, Cs, Podem i Vox.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu
- Pressupostos prorrogats El Govern urgeix ERC i els Comuns a avalar «ràpid» tota l’ampliació de crèdit si volen millores en habitatge i mobilitat