JUDICI PER L'1-O
El tribunal del procés multa amb 2.500 euros Baños i Reguant per no haver contestat a Vox
Els exdiputats tenen cinc dies per declarar o se'ls investigarà per desobediència greu
El tribunal del procés ha multat amb 2.500 euros els exdiputats de la CUP Antonio Baños i Eulàlia Reguant per haver-se negat a contestar a Vox, que exerceix l’acusació popular. Malgrat que el president, Manuel Marchena, havia anunciat que deduïa testimoni contra ells, finalment ha decidit donar-los cinc dies perquè rectifiquin i declarin. En el cas que mantinguin la seva negativa a respondre’ls, s’obrirà una investigació contra ells per desobediència greu, penat amb presó de sis mesos a un any o multa.
El primer que ha rebutjat respondre a Vox ha sigut Baños. Marchena l’ha advertit que la seva actitud podia tenir conseqüències penals contra ell, perquè els testimonis estan obligats a contestar a totes les parts i l’únic que se li requereix és que posi en coneixement del tribunal la informació de què disposa sobre els fets que va presenciar. L’exdiputat de la CUP ha reiterat que no respondria al partit ultradretà per “voluntat democràtica i antifeixista”. Malgrat que es tractava d’una situació inusual, Marchena ha intentat buscar una solució al conflicte i ha proposat que les preguntes de Vox es fessin a través d’ell. Un fet inèdit en una sala de judicis. Després d’haver contestat a la primera pregunta, l’expolític i periodista ha tornat a dir que no contestaria a la formació ultra.
Els jutges han suspès durant uns minuts la vista. Però, com que Baños no ha entrat en raó, Marchena ha afirmat que no es podia crear “el precedent que un testimoni es negui a contestar a una de les parts”, de manera que es deduiria testimoni contra ell. El mateix ha passat uns minuts després amb la també exdiputada Reguant. "No contestaré a l’extrema dreta", ha dit. Els exdiputats, cridats per les defenses, no han pogut declarar les seves preguntes, de manera que aquestes han sigut les principals perjudicades amb la seva actitud.
Tribunal Suprem Referèndum a Catalunya Antonio Baños Catalunya Judici del 'procés' Eulàlia Reguant
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust