EN COMÚ PODEM
Podem resta importància a la renúncia de Guardingo
Echenique: "En Comú Podem és l'única garantia que Espanya continuï tenint un projecte comú amb Catalunya inclosa"
Els morats celebraran un acte amb candidats estatals, europeus, autonòmics i municipals per "posar-se les piles"
La llista d’En Comú Podem a les eleccions generals està en el punt de mira. El guanyador de les primàries morades a Catalunya, el senador Óscar Guardingo, anunciarà aquest cap de setmana que no es presentarà a les eleccions amb els comuns degut a la deriva independentista que han adoptat. No obstant, la cúpula del partit resta importància a aquesta renúncia i lloa el pacte assolit amb els d’Ada Colau per revalidar la coalició que va resultar primera en les eleccions a Catalunya del 2015 i el 2016.
"Respectem la seva decisió d’abandonar les llistes", ha afirmat el secretari d’Organització de Podem, Pablo Echenique. El pas enrere de Guardingo es deu, segons va explicar, que no comparteix "el perfil independentista de la candidatura i del seu cap de llista", Jaume Asens i la necessitat de tenir "un projecte de país" que sigui el mateix per a Cornellà, Vigo o Cadis. A més, malgrat haver sigut el més votat a les primàries cases, Guardingo havia sigut relegat fins a l’11è lloc en la llista a les eleccions.
Les crítiques de Guardingo no han impedit que Echenique hagi posat de relleu la confluència amb què es presentaran al 28-A: "Pensem que la candidatura d’En Comú Podem és l’única garantia que Espanya continuï tenint un projecte comú amb Catalunya inclosa". Moments després, el dirigent de Podem ha assenyalat que és l’únic partit que "defensa la plurinacionalitat" d’Espanya.
També s’ha pronunciat la secretària general de Podem Catalunya, Noelia Bail: "He vist gent que se n’ha anat de Podem perquè creia que no era prou independentista i ara perquè ho és massa. És unerror parlar de banderessi vols defensar Podem. El nostre eix és un altre".
Podem es "posa les piles"
Notícies relacionadesLa controvèrsia de Guardingo arriba en una setmana decisiva per a Podem. Els morats esperen, aquest dissabte, la tornada del seu líder, Pablo Iglesias, de baixa per paternitat des de finals de desembre. El secretari general del partit tornarà a un mes escàs de les eleccions en un acte que se celebrarà amb la militància a la madrilenya plaça del Museu Reina Sofia.
A més, els candidats a les eleccions generals del 28 d’abril i als comicis europeus, autonòmics i locals del 26 de maig es reuniran dissabte al matí per "posar-se les piles". Així de taxativa ha sigut Noelia Vera, coportaveu de Podem.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova