TUIT VIRAL EN LA JORNADA ELECTORAL
Vox s'enreda a Twitter amb un missatge que incita a combatre feministes, gais i premsa
El partit d'Abascal utilitza en el seu muntatge una foto de Viggo Mortensen, un actor que ha mostrat públicament el seu recolzament a l'independentisme català

vox
Anarquistes, feministes, col·lectius LGTBI... Vox ha publicat un tuit aquest diumenge en què, de manera gràfica, identifica tots els seus enemics, incloent-hi diversos mitjans de comunicació.
⚔🇪🇸 ¡Qué comience la batalla! #PorEspaña pic.twitter.com/TVgdcP1Kw5
— VOX 🇪🇸 (@vox_es) 28 de abril de 2019
La jornada electoral, en directe
Amb un missatge sobre una imatge d’‘El senyor dels anells’ ("Que comenci la batalla"), el guerrer de Vox (que a la pel·lícula no és cap altre que Viggo Mortensen) s’enfronta a tot un exèrcit format per tots els col·lectius i mitjans que la formació d’extrema dreta vol combatre: el feminisme, la comunitat LGTBI, La Sexta (el tancament de la qual ha promès si governa), la SER, el diari ‘El País’, l’independentisme català, el comunisme, l’anarquisme, la república...
Però la formació que presideix Santiago Abascal no només s’ha equivocat en l’ortografia del missatge (ha posat accent en el 'Qué' de «‘Qué comience la batalla’», quan no en porta), sinó també en l’elecció del personatge per il·lustrar la seva "batalla", ja que Viggo Mortensens’ha significat en diverses ocasions pel seu recolzament al procés i fins i tot s’ha unit a l’entitat independentista Òmnium Cultural, tal com s’han encarregat de recordar-li diversos tuitaires.
Vigo Mortensen (Aragorn en el señor de los anillos), es socio de Omnium 😉👍🏼
— Joan Marc F (@JoanMarcF) 28 de abril de 2019
Sabéis que el tío de la espada es Viggo Mortensen, socio de @omnium y partidario de un referendum en Catalunya? Seguro que habéis usado su imagen con permiso, no? @ViggoArt #28A #juntaelectoralcentral #JEC #cagadaVOX
— Gonzalo de Miguel (@demiguelgonzalo) 28 de abril de 2019
Activitat a Twitter
Segurament, la gran activitat a Twitter del partit d’Abascal els ha jugat una mala passada. I és que la formació d’extrema dreta és la que més activitat ha registrat a Twitter aquest dissabte, jornada de reflexió prèvia al dia de les eleccions, amb un 40% de les mencions a la xarxa social Twitter, davant el PSOE, que ha generat un 2% del total d’activitat política.
Segons l’anàlisi realitzada per la consultora Shackleton Buzz&Press, tots els partits, en una mesura o una altra, han publicat alguna cosa aquest dia.
Per a l’informe, la consultora ha comptabilitzat un total de 291.563 mencions en aquesta jornada de 100.145 usuaris diferents. Durant aquesta jornada, el ‘hashtag’ #Jornadadereflexión va ser 'trending topic' durant tot el dia (20 hores).
Cs, és el segon i el PSOE, l’últim
Notícies relacionadesEl següent partit que ha registrat més intensitat durant la jornada de reflexió ha sigut Cs, amb el 32%. Segons l’anàlisi de la consultora, bona part d’aquesta activitat s’ha degut als tuits de Juan Carlos Girauta, cap de llista de la formació taronja per la província de Toledo.
A la cua hi ha el PSOE, que ha sigut el partit que menys publicacions ha realitzat (2%): només s’ha registrat un tuit de Pedro Sánchez i un retuit a aquesta informació per part del compte oficial del PSOE.
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- Aquest dilluns Dia de pluja a Barcelona: el temporal deixa fortes pluges i fins i tot calamarsa en alguns barris de la ciutat
- Normativa ¿Es pot conduir amb la ITV caducada però amb cita prèvia?
- L'estafa que està apareixent als mòbils dels clients de CaixaBank
- Greu accident El xoc de dos autocars a la Diagonal provoca 51 ferits
- Investigació policial Gene Hackman va morir nou dies abans que trobessin el seu cos
- Hisenda Atenció! Aquestes dues noves caselles de la Declaració de la Renda 2025 podrien estalviar-te diners
- Fira tecnològica a Barcelona Mobile World Congress 2025, en directe: última hora del MWC i novetats
- Pacte PSOE-Junts Catalunya podrà gestionar les expulsions d’immigrants i els Mossos d’Esquadra podran actuar a les fronteres
- Glops amb cos 3 vins blancs de guarda per gaudir en els últims dies d'hivern