El president, increpat al sortir dels hospitals després de visitar els ferits
Desenes de persones esbronquen Sánchez a Sant Pau i el Sagrat Cor al crit de «llibertat presos polítics»
El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha visitat aquest dillunsagents ferits en els disturbis dels últims dies i que es troben ingressats en diferents hospitals de Barcelona. Als accessos dels centres sanitaris on ha acudit, desenes de persones han esbroncat i increpat el líder socialista.
[Segueixi aquí en directe les últimes notícies sobre la situació política a Barcelona i Catalunya]
Després de reunir-se amb comandaments policials a la Direcció Superior de Policia de Catalunya a la Via Laietana de Barcelona, acompanyat del ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, i de la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera, Sánchez s’ha dirigit a l’Hospital del Sagrat Cor per visitar policies ferits en els incidents de carrer.
Posteriorment, s’ha traslladat a l’Hospital de Sant Pau, on també ha pogut visitar agents ferits i transmetre’ls un missatge d’ànim i suport.
A la sortida, tant del Sagrat Cor com de Sant Pau, desenes de persones que s’havien anat concentrant en els accessos dels dos hospitals han esbroncat el president en funcions i han cridat «Llibertat presos polítics».
Entre els concentrats a l’Hospital de Sant Pau hi havia Roger Español, candidat de JxCat al Senat i que va perdre un ull per l’impacte d’una bala de goma durant les càrregues policials de l’1-O.
Balanç de ferits
Segons l’últim balanç, fins aquest matí es comptabilitzaven un total de 289 agents ferits: 154 dels Mossos d’Esquadra, 134 de la Policia Nacional i un de la Guàrdia Urbana.
D’ells, un total de 236 corresponien a la província de Barcelona, 19 a Girona, 17 a Tarragona i 17 a Lleida.
D’altra banda, Sánchez ha explicat a través de Twitter que ha parlat amb la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, per «transmetre-li el recolzament i la solidaritat del Govern d’Espanya amb Barcelona».
«Treballem per restablir la convivència i garantir els drets i la seguretat de tota la ciutadania a Catalunya», ha afirmat.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"