DRETS DELS ESTUDIANTS
Enganxada de cartells contra l'apropiació independentista de les universitats catalanes
La Joventut Socialista de Catalunya reivindiquen el dret legítim a no fer vaga i assistir a classe

jsc
La Joventut Socialista de Catalunya (JSC) ha omplert aquest dilluns de cartells les set universitats públiques catalanes (UAB, UB, UPF, UPC, UdG, UdLL i URiV) per denunciar l’«apropiació que l’independentisme» en fa.
En un comunicat, les joventuts socialistes expliquen que han sortit «a set universitats públiques catalanes per deixar clar, amb el cartell, que l’estudiant no està sol. Que les institucions serveixen tota la societat i no un grup reduït d’activistes que no saben defensar les seves idees sense trepitjar els drets dels altres».
La JSC denuncia que, «des de la publicació de la sentència condemnatòria emesa pel Tribunal Suprem, les universitats catalanes i tota la comunitat universitàriaintenten resistir l’apropiació i el corrent únic de pensament que alguns volen imposar a la resta».
«Hem pogut veure com s’impedia impartir docència a professors, mitjançant coaccions i, fins i tot, amenaces; hem vist grups d’estudiants ocupant rectorats per intentar imposar per la força una protesta que no és compartida per la totalitat de la comunitat, i també hem vist com perilla la pluralitat i neutralitat, que haurien de ser trets distintius d’un espai de coneixement com és la universitat», asseguren.
Poder assistir a classe
La JSC reivindica el dret legítim a no fer vaga i assistir a classe, que consideren vulnerat, i rebutgen la possibilitat que s’instauri una via d’avaluació fora de la normativa acadèmica que vulneri l’avaluació contínua amb el pretext de poder assistir a les mobilitzacions.
Notícies relacionadesTambé carreguen contra el Govern, que acusen de «deixadesa de funcions», i contra el president Torra, del qual diuen que «juga a fer la seva revolució dels somriures mentre el futur dels joves catalans s’esfondra alhora que ho fan les universitats».
En resposta a la situació, la JSC anuncia que «estudiarà totes les possibilitats legals al seu abast per garantir els drets dels estudiants».
UdG UPF - Universitat Pompeu Fabra UAB Universitat de Barcelona (UB) Catalunya Sentència del procés
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí