DIA DE LA CONSTITUCIÓ
Càrregues policials contra l'acte antifeixista a Girona
Els manifestants han intentat acostar-se a la concentració de Societat Civil i han llançat objectes als agents
A Barcelona, independentistes han cremat exemplars de la Carta Magna davant de la Delegació del Govern
Catalunya ha viscut mobilitzacions i protestes diverses amb motiu del Dia de la Constitució. Una de les més tenses s’ha viscut a Girona, on manifestants antifeixistes han intentat acostar-se a l’acte de Societat Civil Catalana (SCC). Els incidents han acabat amb càrregues dels Mossos i tres persones identificades.
L’acte d’SCC estava previst per a les 12.00 hores a la plaça 1 d’Octubre (abans plaça de la Constitució) mentre que la Plataforma Antifeixista Gironina havia convocat una manifestació a les 10.30. Aquesta marxa ha arrencat a la plaça Catalunya i ha avançat fins a la plaça 1 d’Octubre. Poc abans de les 12, un grup de manifestants ha començat a llançar objectes contra la línia policial que supervisava la concentració i han intentat fer caure les tanques que separaven els dos actes.
Ha sigut llavors quan els Mossos han fet una primera càrrega i, al llarg de l’hora següent, han dispersat els manifestants que es reagrupaven en carrers pròxims. Els agents han disparat algun projectil de foam. La manifestació antifeixista ha reunit unes 200 persones mentre que la de SCC ha concentrat un centenar, segons càlculs policials.
Notícies relacionadesA Barcelona, manifestants independentistes concentrats davant de la Delegació del Govern han cremat exemplars de la Constitució. L’acció s’emmarca en un acte convocat per Pícnic per la República, que havia animat a acudir amb espelmes. Allà han repartit exemplars de la Carta Magna, que són els que han anat cremant. A continuació s’han dirigit al carrer Aragó, on han finalitzat la seva acció cantant ‘Els segadors’.
A Tarragona, unes 200 persones s’han concentrat en la plaça de la Constitució en un acte convocat per Societat Civil i que ha transcorregut en un ambient distès i festiu. El president de SCC a la demarcació, Salvador Caamaño, ha recordat que fa 37 anys es va inaugurar la plaça i que ara és «impensable» trobar l’esperit de «concòrdia» que imperava llavors entre els polítics. «Això és el que reivindiquem», ha dit.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- "És com un conte de fades"
- Copa del rei Endrick demana el torn per portar el Madrid a la final
- POLÈMICA A LA LLIGA Els àrbitres esclaten per la pancarta ofensiva de Cornellà
- CINE Ralph Fiennes rebrà el Premi d’Honor del BCN Film Fest
- ESTRENA DEMÀ ‘Fantàstic Ramon’ obre el Lliure a actors amb diversitat funcional