El PP recolza l'autonomia pròpia per a Lleó a diversos ajuntaments
El president de Castella i Lleó «garanteix la unitat» de la comunitat autònoma

zentauroepp51511131 le n 27 12 2019 pol tica el ayuntamiento de le n aprueba una191228125624 /
Aquest dissabte el president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco (PP), ha assegurat que el seu Govern «garanteix la unitat i la integració» de la comunitat autònoma, en vista de l’aprovació divendres al’Ajuntament de Lleó i a tres municipis més de la provínciad’una moció a favor de l’autonomia de la Regió Lleonesa, conformada per les províncies de Lleó, Zamora i Salamanca.
En el seu compte de Twitter, el dirigent popular ha escrit: «El benestar de #CYL en cap cas passa per dividir, enfrontar i aixecar fronteres». Mañueco també ha advertit que «Espanya no es pot permetre les aventures territorials del socialisme».
España no puede permitirse las aventuras territoriales del socialismo. El Gobierno de Castilla y León garantiza la unidad y la integración de nuestra Comunidad. El bienestar de las personas de #CYL en ningún caso pasa por dividir, enfrentar y levantar fronteras.
— Alfonso F. Mañueco (@alferma1) 27 de diciembre de 2019
No obstant, els regidors del PP a les localitats lleoneses de Matadeón de los Oteros, Crémenes i Cabrillanes divendres van recolzar la mateixa moció a favor d’independitzar Lleó de Castella. En concret, a Matadeón de los Oteros el text va ser aprovat per unanimitat –d’Unió del Poble Leonés (UPL), PP i PSOE–, mentre que a Cabrillanes només va comptar el vot en contra dels socialistes, i a Crémenes només va tenir l’abstenció del PSOE.
Rebuig de la direcció del PSOE
Notícies relacionadesA l’Ajuntament de Lleó, la moció promoguda per UPL va ser recolzada pels socialistes (entre ells, l’alcalde, José Antonio Díez) i Podem i rebutjada pel PP i Ciutadans. Les direccions autonòmica i federal del PSOE van rebutjar la iniciativa i van enlletgir la seva posició al regidor lleonès.
La moció planteja «transmetre a les Corts el posicionament d’aquest plenari pel que fa al fet que la Regió Lleonesa té dret a constituir-se en comunitat autònoma, per instar les Corts autonòmiques a iniciar els tràmits per a la consecució de l’autonomia de la Regió Lleonesa de les tres províncies que el conformen Lleó, Zamora i Salamanca».
Zamora Salamanca Lleó Província de Zamora Província de Salamanca Província de Lleó Castella i Lleó
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Audiència Provincial de Madrid Carlo Ancelotti serà jutjat dimecres per un frau fiscal de més d’un milió d’euros
- Putin proposa un "govern temporal" per a Ucraïna sense Zelenski
- Un risc sísmic constant
- El conflicte del Pròxim Orient Israel bombardeja Beirut per primera vegada des de l’alto el foc
- Visita polèmica Coalició contra el desafiament de Trump Vance: "Dinamarca no fa una bona feina en la defensa de Groenlàndia"
- Brussel·les proposa una intervenció limitada del mercat del vi