eleccions autonòmiques
Feijóo avança les eleccions a Galícia al 5 d'abril perquè coincideixin amb les basques
El 2009, el 2012 i el 2016 els dos comicis autonòmics van coincidir

GRAFAND2296. SEVILLA, 18/01/2019.- El nuevo presidente de la Junta de Andalucía, Juanma Moreno, es felicitado por el presidente de Galicia, Alberto Nuñez Feijoo (d), en presencia de la presidenta del Congreso, Ana Pastor (c), y del presidente del PP, Pablo Casado (2d), tras el acto de toma de posesión de su cargo hoy en el Parlamento andaluz. EFE/Julio Muñoz ***POOL*** /
El president de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha decidit avançar les eleccions autonòmiques gallegues al 5 d’abril i Galícia tornarà a anar a les urnes de la mà d’Euskadi, com ha fet en les últimes tres convocatòries. Feijóo ha reunit aquesta tarda el seu Govern i ha convocat els mitjans per comunicar la seva decisió, que han confirmat a Europa Press fonts del Govern autonòmic, poc després que el lehendakari basc, Iñigo Urkullu, anunciés l’avanç basc. Feijoó compareixerà a les 18.30 hores després que aquest matí el lehendakari Íñigo Urkullu convoqués les eleccions basques per al 5 d’abril.
El moviment d’Urkullu ha causat aquesta urgent convocatòria per part de Feijóo, que fins ara havia reivindicat els seus temps per anunciar la data dels comicis gallecs, informa ‘El Faro de Vigo’. «Qualsevol decisió que hàgim d’adoptar no té a veure amb el que es digui a les 16.00 hores, sinó amb el que pensem que és el millor per a Galícia. El que decidirem ho comunicarem immediatament i vostès en tindran comunicació directa», va declarar el president gallec abans de la compareixença d’Urkullu.
Notícies relacionadesDesprés de posar en valor l’estabilitat política gallega, en les últimes setmanes Feijóo i el PP de Galícia van deixar la porta oberta a un avanç.
El 2009, el 2012 i el 2016 les eleccions gallegues i les basques van coincidir. En aquest moment, Urkullu ha accelerat els temps amb un avançament que li permet aïllar-se dels comicis a Catalunya, que el president Quim Torra va anunciar que se celebrarien després de l’aprovació dels pressupostos autonòmics.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi