AUTONÒMIQUES A EUSKADI
El PP deixa en mans d'Alonso si accepta ser candidat després de pactar amb Ciutadans
La vicesecretària d'Organització l'insta a decidir què fa amb l'acord, perquè «ell continua sent el candidat»
Les fonts consultades descarten que en cap moment s'hagi plantejat la seva dimissió

GRA100. SAN SEBSTIÁN, 22/10/2017.- El presidente del PP vasco, Alfonso Alonso, ha intervenido en un acto organizado por su partido hoy en San Sebastián, junto al vicesecretario de Política Social y Sectorial del Partido Popular, Javier Maroto, y el presidente de esta formación en Gipuzkoa, Borja Sémper. EFE/Javier Etxezarreta /
La vicesecretària d’Organització del PP i presidenta dels populars navarresos, Ana Beltrán, ha instat el president del PP basc, Alfonso Alonso, a decidir si accepta l’acord amb Ciutadans per presentar-se en coalició a les eleccions basques, ja que «ell continua sent el candidat».
L’acord, subscrit aquest divendres per l’executiva nacional del PP amb Cs, no compta amb l’aval d’Alonso, que ha convocat per dilluns que ve a Vitòria una reunió de la junta directiva regional per analitzar la situació.
A la reunió no està previst que plantegi la seva dimissió, una hipòtesi que no ha contemplat en cap moment, segons han assenyalat a Efe fonts populars basques.
El rebuig d’Alonso de l’acord ha «sorprès» el PP, ja que, segons ha dit Beltrán en declaracions a la COPE, ell «estava hi disposat i sempre li ha semblat bé aquest acord de coalició; s’ha parlat en nombroses ocasions».
Així, ha explicat que el polític basc va parlar del tema tant amb el president del partit, Pablo Casado, com amb el secretari general, Teodoro García Egea, i ella mateixa, ha dit, es va citar amb ell per explicar-li l’acord de cara a les eleccions autonòmiques del 5 d’abril.
Sobre la sortida que ara té el president dels populars bascos després de rebutjar la coalició, ha respost: «La que decideixi, és una decisió que ha de prendre ell». «Ell continua sent el candidat, ell és el que ha de decidir si accepta l’acord o no l’accepta», ha afegit.
Preval la unitat
En relació amb la coalició s’ha pronunciat també aquest dissabte el vicesecretari de Política Territorial del PP, Antonio González Terol, que ha afirmat que «cap projecte personal serà per sobre de la unitat dels constitucionalistes».
Durant el seu discurs de clausura de la reunió intermunicipal del PP de la Rioja, Terol ha dit que aquesta unitat és «el que necessita el País Basc» i el que demanen els votants d’aquestes formacions, ja que així se sumen forces «a favor del constitucionalisme amb un projecte de futur per a tots els bascos.
Des de Ciutadans, la líder a Catalunya, Lorena Roldán, ha celebrat l’acord, tot i que ha evitat pronunciar-se sobre Alonso i ha indicat que correspon al PP parlar sobre «possibles discrepàncies» a les seves files.
Notícies relacionades«Avui estem de celebració, ahir vam aconseguir tancar un acord. Estem molt satisfets perquè per fi aconseguim donar resposta a persones que estan cansades del nacionalisme», ha dit Roldán a Barcelona.
L’acord subscrit per García Egea i el vicesecretari general de Cs, Carlos Cuadrado, contempla que la candidatura es presenti als comicis sota el nom de PP + Cs i garanteix a les llistes electorals dos llocs de sortida per a la formació taronja, mentre que el cap de llista serà designat pel PP.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques