EL CORONAVIRUS

Ciutadans denuncia davant la Comissió Europea que el telèfon 061 sigui de pagament

Demana prendre «mesures» perquè el servei de consultes sanitàries, desbordat aquests dies pel coronavirus, sigui gratuït a Catalunya

zentauroepp24118412 barcelona 05 11 2013    reacciones al proyecto de ley de los180214131048

zentauroepp24118412 barcelona 05 11 2013 reacciones al proyecto de ley de los180214131048

1
Es llegeix en minuts
Acn

Ciutadans ha denunciat aquest dimecres, davant la Comissió Europea (CE), el fet que el telèfon d’atenció sanitària a Catalunya, el 061, al qual la Generalitat recomana trucar per fer consultes en relació amb el coronavirus, sigui de pagament.

L’eurodiputat Jordi Cañas reclama a la CE que «prengui mesures» perquè les trucades al 061 siguin gratuïtes, ja que en els últims dies «s’ha triplicat» el nombre de persones que l’utilitzen. A diferència del telèfon 112, d’àmbit europeu, que sí que és gratuït, el 061, ressalta Cañas, té un cost d’entre 8 i 15 cèntims d’euro en funció de l’operador.

El parlamentari del partit taronja pregunta als responsables de la CE si considera que la Generalitat «vulnera» els principis que inspiren el funcionament del 112 al derivar la ciutadania a un servei «de pagament». Cañas lamenta que el Govern, afirma, «faci negoci amb la salut dels catalans, anteposant l’afany recaptatori als interessos dels ciutadans». 

A la pàgina web del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), en l’apartat de «preguntes freqüents», s’especifica que, «tot i que el cost de la trucada» al 061 «és molt baix, no és gratuït, ja que no es tracta d’un telèfon d’emergències, sinó de consulta». 

El preu de la trucada al 061 CatSalutRespon varia segons l’operador contractat i es factura per segons. El cost estàndard és de 0,0650 euros + IVA per l’establiment de la trucada, i 0,0115 euros + IVA per cada minut, de dilluns a divendres laborables, de 8.00 a 18.00 hores. Per a la resta d’horaris, 0,0040 euros + IVA.

El triple de l’activitat habitual

Notícies relacionades

Dimarts, la cap del servei de consulta telefònica, Núria Torres, va informar que s’ha duplicat la xifra de gestors que atenen el telèfon i d’infermers que contesten les preguntes que formula la ciutadania. En els pròxims dies, va dir, s’introduiran millores tecnològiques després que dilluns es registressin 17.908 trucades i s’atenguessin 1.300 consultes sobre el coronavirus. Unes xifres que suposen, va explicar, un 66% més que la setmana passada i el triple que l’activitat habitual.