Covid-19
El Parlament autoritza una diputada a reincorporar-se com a infermera davant la crisi del coronavirus
Assumpció Laïlla, de Demòcrates, va demanar per carta a Roger Torrent autorització per exercir la seva activitat professional

zentauroepp32166070 barcelona 14 12 2015 elecciones generales 2015 democracia200319140332
El president del Parlament, Roger Torrent, ha autoritzat la diputada de Demòcrates de Catalunya Assumpció Laïlla a reincorporar-se a la seva professió d’infermera amb motiu de la pandèmia del coronavirus. Així ho ha avançat ‘El Món’ i han confirmat a Efe fonts parlamentàries, després que Laïlla remetés, el 13 de març, una carta a Torrent en la qual demanava a la Mesa del Parlament l’autorització per «exercir i compatibilitzar temporalment l’exercici de l’activitat professional d’infermera» davant de la crisi del coronavirus.
«Hem de fer els esforços que calguin per aconseguir aquests objectius comunitaris des de la responsabilitat individual de poder fer tot el que estigui a les nostres mans», assegurava en l’escrit, que va ser aprovat el mateix dia 13 a la reunió de la Mesa.
Segons ha explicat a Efe, Laïlla en aquests moments està a l’espera de ser mobilitzada per la institució hospitalària a la qual pertany en cas que fos necessari, si bé ha indicat que està disponible per treballar «on calgui».
Notícies relacionadesLaïlla –que, a més, és portaveu política de Demòcrates– va assumir l’escó en l’actual legislatura el 23 de març del 2018 i, prèviament, va ser diputada de CiU i de Junts pel Sí en legislatures anteriors. Juntament amb Antoni Castellà, ocupa un dels dos escons que té Demòcrates al Parlament, integrats dins del grup parlamentari d’ERC.
Torrent va contestar a Laïlla en una altra carta, a la qual ha tingut accés Efe, agraint-li el seu «coratge i predisposició en aquests moments de crisi» per la seva voluntat de formar part «de l’equip sanitari que està treballant incansablement per oferir i garantir la millor atenció sanitària als ciutadans de Catalunya».
Demòcrates de Catalunya Parlament Catalunya Coronavirus a Catalunya Coronavirus Roger Torrent
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- Entrevista Jordi Bertomeu, investigador del Vaticà: «Som davant el conclave més universal i també més incert»
- Nova zona verda Els veïns atapeeixen les noves Glòries en la seva inauguració malgrat la pluja: «Vaig pensar que no ho veuria acabat»
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana