DOL A LA CIUTAT
El dia que Còrdova va dir adeu a Julio Anguita
Ni l'estat d'alarma ni la por de la Covid-19 han impedit el sentit homenatge a l'exalcalde
L'abraçada del poble a la família s'ha fet sentir amb dos llargs aplaudiments davant de l'ajuntament

GRAF6815. CÓRDOBA, 17/05/2020.- Un coche fúnebre traslada el féretro con los restos mortales de Julio Anguita, líder histórico de IU fallecido ayer sábado en Córdoba tras no superar un problema cardiorrespiratorio, tras la capilla ardiente instalada en el Ayuntamiento de la ciudad andaluza de la que fue primer alcalde, tras la constitución de las corporaciones locales en la democracia hace 40 años. EFE/Rafa Alcaide /
Ni l’estat d’alarma ni la por del coronavirus van impedir a Còrdova un diumenge de sol radiant, interromput per un lleu plovisqueig just a l’hora del comiat, dir adeu a una de les seves persones il·lustres més estimades. En un moment històric com l’actual, marcat no només per la pandèmia sinó per la polarització ideològica i els departaments estancs per a bons i dolents, l’home que va treballar pels consensos des de la cantonada esquerra de la política ha unit en el seu comiat l’aplaudiment unànime de la ciutat que ho va fer alcalde per majoria absoluta fa just 41 anys. Tal com descriu el ‘Diario Córdoba’ intentant no saltar-se les mesures de seguretat imposades per l’estat d’alarma, Còrdova s’ha mobilitzat per acomiadar Julio Anguita, en un desig d’acompanyar la família des d’una distància prudent que va ser gairebé impossible de mantenir a última hora per la ingent quantitat de cordovesos que han acudit a la cita.
No han fet falta abraçades ni petons. N’hi ha hagut prou amb llàgrimes callades, sospirs ofegats en les mascaretes; flors, dipositades en grans corones al saló de plens i en petits poms sobre el terra amb emotius missatges (¡Fins sempre, camarada!, que la terra et sigui lleu); espelmes enceses davant de la Casa del Poble, l’Ajuntament que el mateix Julio Anguita va inaugurar fa tres dècades, i aplaudiments, aquesta expressió d’agraïment i afecte que els espanyols han entrenat als balcons des que va començar la pandèmia. Així, mentre a les televisions s’escoltaven els ecos per la mort de l’exalcalde de Còrdova, la família de Julio Anguita, els seus fills, les mares dels seus fills i la seva actual parella, han tingut l’oportunitat de reunir-se en petits grups en la vetlla oficial, d’accés restringit, per rebre la calor dels seus pròxims. Al carrer, simultàniament, el poble ha celebrat la seva vetlla paral·lela, carregada de simbolisme.
Intens aplaudiment
Notícies relacionadesL’Ajuntament de Còrdova ha anunciat a mig matí que el trasllat del fèretre amb les restes mortals de Julio Anguita abandonaria el saló consistorial a les cinc de la tarda, però molt abans d’aquella hora, el carrer Capitulares ja estava atapeït de ciutadans, igual com els balcons dels voltants. Tots els exalcaldes de la ciutat, de tots els colors, des d’Herminio Trigo i Manuel Pérez (IU) a Rafael Merino i José Antonio Nieto (PP) i Isabel Ambrosio (PSOE), al costat dels portaveus de tots els grups municipals representats a l’Ajuntament, han acudit a l’hora assenyalada en una imatge que quedarà per a la història, i la banda sonora de la qual ha anat a càrrec de la concertina de l’Orquestra de Còrdova, que ha interpretat l’Adagi d’Abinioni. Almenys, això era el que estava previst. Després d’una llarga espera presidida per un silenci absolut, la sortida del fèretre ha suposat l’explosió d’un intens aplaudiment dels presents que han coincidit a més amb l’inici d’un plovisqueig, apagant així el so del violí.
La família s’ha mantingut en un discret segon pla en tot moment, ha pujat als cotxes sense que ningú l’hagi vist per acudir a la inhumació del cadàver, que ha tingut lloc en la més estricta intimitat al cementiri de la Fuensanta. Queda pendent un homenatge públic sense coronavirus i alguns demanen ja que s’anomeni algun carrer o plaça en el seu honor. Descansi en pau.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Salut El doctor Manuel Sans Segarra explica l'origen de l'estrès: "La causa fonamental de la nostra societat actual és l'ego..."
- Freixenet acomiadarà 180 empleats i reduirà un 25% la seva plantilla per la sequera
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- Crisi en la coalició El Govern central rescindeix de manera unilateral el contracte d’armes amb Israel d’acord amb Sumar