per temor del coronavirus
Ingressa en un hospital el pres d'ETA que va iniciar una vaga de fam
La decisió de Patxi Ruiz ha desembocat en diversos sabotatges de grups pròxims al sector més dur de la banda terrorista
Han aparegut diferents pintades contra seus de partits i hi va haver un atac amb pintura a la casa de la líder del PSE, Idoia Mendía

zentauroepp53482394 varias personas protestan en apoyo al preso etarra patxi rui200522111457 /
El pres d’ETA Patxi Ruiz ha ingressat en un hospital per sotmetre’s a una valoració del seu estat de salut després d’anunciar una vaga de fam que ha derivat en diversos sabotatges de grups pròxims al sector més dur del col·lectiu de presos de la banda terrorista, segons han informat fonts penitenciàries.
Segons aquestes fonts, el metge de la presó de Múrcia II va considerar aquest dijous que havia de ser atès per un especialista. No obstant, Patxi Ruiz es va negar a rebre tractament al centre o en un hospital, per la qual cosa es va demanar autorització al jutge de guàrdia de Mula, que va ser qui va autoritzar la seva sortida al centre sanitari per a la valoració de la seva salut i tractament si fos necessari.
Patxi Ruiz, pres classificat en primer grau i considerat conflictiu, va encapçalar una protesta silenciosa contra els responsables del centre penitenciari per exigir garanties contra l’expansió del coronavirus. La direcció de Múrcia II va decidir canviar-lo de mòdul.
Notícies relacionadesLa vaga de fam de Patxi Ruiz ha derivat en diferents actes de sabotatge de grups afins al sector dur dels presos d’ETA, enfrontats a la línia oficial de Bildu i del col·lectiu més representatiu dins de les presons. D’aquesta manera, han aparegut diferents pintades contra seus de partits i hi va haver un atac amb pintura a la vivenda de la líder del PSE, Idoia Mendía.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí