PROCÉS INTERN
Paluzie guanya les eleccions a la nova direcció de l'ANC
L'actual presidenta s'imposa però els afins a Canadell obtenen un resultat notable

01/10/2019 La presidenta de la ANC (Asamblea Nacional Catalana), Elisenda Paluzie, atiende a los medios de comunicación durante el acto de presentación del marco de las movilizaciones a las puertas de la sentencia del 1-O organizado por JxCat, ERC, CUP, ANC y Òmnium, en Barcelona (España), a 1 de octubre de 2019. /
L’actual presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Elisenda Paluzie, ha guanyat les eleccions al secretariat nacional de l’entitat, seguida de l’exdiputat de la CUP Antonio Baños i la impulsora d’Eines de País Montse Soler, aspirant afí al president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell. Els 77 nous secretaris nacionals elegiran el nou líder dissabte que ve. Baños ja ha anunciat que no es presentarà a la presidència, però falta saber si Soler intentarà desplaçar Paluzie.
Aquest diumenge l’ANC ha publicat en la seva pàgina web els candidats que han accedit a les 77 places del secretariat, després d’unes eleccions marcades per les tradicionals disputes internes entre blocs i a què es van presentar 116 persones i en què han votat 8.876 membres de l’entitat (segons ha informat l’entitat), cosa que representa una participació del 19,73%, un percentatge lleugerament superior al de les últimes eleccions, del 2018, que també va guanyar Paluzie.
La proclamació definitiva dels resultats serà el 18 de juny, i el 20 se celebrarà el ple constituent, en què els 77 nous secretaris escolliran la presidència, la vicepresidència, la secretaria i la tresoreria.
Maror interna
Paluzie ha aconseguit 6.078 vots, per davant de Baños (5.283), Soler (4.687), David Fernàndez (4.200) i Adrià Alsina (3.677), entre altres candidats al secretariat nacional. Tot i que seran, per tant, els 77 membres del secretariat nacional els que elegeixin la persona que presidirà l’ANC, aquests resultats aplanen el camí de Paluzie per repetir en el càrrec.
No obstant, la seva gestió al capdavant de l’Assemblea havia fet créixer el malestar entre aquells que la van aixecar fa dos anys, que són partidaris de ser encara més contundents contra l’independentisme institucional i convençuts de la via unilateral tant sí com no.
Per això durant la campanya electoral interna Paluzie no ha aclarit si optarà a la reelecció. Ho deixava en mans de la composició del secretariat, però va advertir que no farà un pas endavant si continuen els enfrontaments interns.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu