RESOLUCIÓ JUDICIAL
El TSJC ordena a Torra que s'abstingui d'exercir el càrrec avui mateix
L'alt tribunal català acorda adreçar-se a Pere Aragonès per fer efectiva la substitució interina

zentauroepp55157792 torra200928140724 /
La Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha ordenat al president de la Generalitat, Quim Torra, que s’abstingui a partir d’aquest mateix dilluns d’exercir el seu càrrec, arran de la sentència del Tribunal Suprem que confirma la seva inhabilitació per un període d’un any i sis mesos. L’alt tribunal català ha instat, a més, que s’oficiï el vicepresident del Govern, Pere Aragonés, perquè comenci els tràmits per a la substitució interina prevista en l’Estatut.
Els magistrats han acordat notificar aquesta resolució tant a Torra com a la delegada del Govern a Catalunya, així com que es practiquin les anotacions oportunes en el Registre de Penats a fi que la inhabilitació imposada s’estengui a les Administracions públiques en general. El tribunal ha convocat totes les parts personades en el procés per al dilluns 5 d’octubre a fi de fixar la liquidació de la condemna. A part de la inhabilitació, el mandatari català també ha de pagar una multa de 30.000 euros. En el cas de no abonar-la, segons el TSJC, es procedirà a l’embargament de béns.
Els lletrats del Parlament consideren, no obstant, que Quim Torra deixa de ser president quan publiqui el seu cessament al Diari Oficial de la Generalitat (DOG) i al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE)
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ( TSJC ) Tribunal Suprem Catalunya Generalitat Quim Torra
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Nova etapa La candidatura de Jordi Alba i Thiago Alcántara agafa les regnes de l''Hospi'
- Documental El rebuig de Netflix a Aitana: no hi haurà segona temporada de 'Metamorfosis'
- Gir trumpista Meta va eliminar «precipitadament» la moderació de continguts sense avaluar el seu impacte en els drets humans, segons el seu supervisor
- Futbol El curiós «miracle» de l’Avellino: ascendeix cada vegada que mor un papa
- Criança El pediatre Carlos González, sobre el patiment dels fills amb els divorcis: "Sempre ho passen malament"