manifestació a madrid
El PP anuncia la contrareforma de la 'llei Celaá'
Casado anuncia que intentarà parar la llei a les comunitats del seu partit i en el Constitucional
Centenars de cotxes ocupen la Castellana de Madrid en protesta per la nova norma educativa
Aquest diumenge el líder del PP, Pablo Casado, ha dit que el PP farà «tot el possible» a les comunitats on governa per «evitar els estralls» de la reforma educativa i ha reiterat que recorrerà la LOMLOE, coneguda com a ‘llei Celaá’, tant en el Tribunal Constitucional com en institucions europees que «consagren la llibertat d’elecció educativa».
Ho ha afirmat en declaracions als mitjans abans de participar en la protesta a la capital organitzada per l’associació Más Plurales contra la reforma educativa, en què ha estat acompanyat pel portaveu del PP i alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, i la secretària general del PP a la Comunitat de Madrid, Ana Camíns, entre altres dirigents populars.
En la manifestació, centenars de cotxes han col·lapsat el passeig de la Castellana, a Madrid. La caravana, que ha circulat entre la plaça de Cibeles i l’estadi Santiago Bernabéu, aproximadament, compta amb el recolzament del PP, Vox i Ciutadans, entre altres partits i organitzacions.
En la majoria dels vehicles que participa en la marxa, que ha començat a les 11:00 hores, van famílies senceres i s’exhibeixen banderes grogues i taronges en què es pot llegir «Stop llei Celaá», així com ensenyes d’Espanya, i globus dels mateixos colors.
Comunitats autònomes
Casado ha destacat que el PP a les comunitats on governa «farà tot el possible per legislar» en aquest sentit i ha assegurat que la llei serà derogada si el seu partit guanya les pròximes eleccions.
Ha considerat que la reforma educativa del Govern és «dolenta per al futur, per a la unitat nacional i per a la qualitat educativa» que és, ha afegit, «la palanca del desenvolupament» d’Espanya.
Notícies relacionadesCasado ha recordat que el PP està «a favor de la llibertat d’elecció de les famílies» i que el castellà «sigui llengua vehicular» a tot el territori, així com de defensar l’educació concertada, principalment de cara als nens amb discapacitat les famílies dels quals necessiten aquest model educatiu.
Finalment ha demanat al cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, que «escolti» les famílies que han acudit a la protesta aquest diumenge i que demanen «llibertat» i «respecte per a Espanya».
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria