Seguretat
Tornen les patrulles veïnals de Mataró als voltants de l’estació de tren
Són mares i pares de joves usuaris de tren, preocupats perquè els seus fills siguin víctimes de robatoris

Un grup de veïns de Mataró ha tornat a organitzar-se per patrullar per la ciutat, com ja va ocórrer l’estiu passat amb altres col·lectius, i se centra ara en els voltants de l’estació de tren, tot i que tant l’Ajuntament com Mossos d’Esquadra neguen que hagin augmentat els delictes.
Es tracta d’un grup de mares i pares de joves usuaris de tren, preocupats perquè els seus fills siguin víctimes de robatoris, sobretot en horari nocturn, tal com ha avançat Mataró Audiovisual i han confirmat a Efe fonts municipals i policials.
De forma similar a les patrulles veïnals de l’estiu passat, que es van crear davant el rebuig de Mossos i del consistori, aquest grup de pares i mares s’organitza a través de les xarxes socials i deambula per l’entorn de l’estació de Mataró amb l’objectiu de dissuadir i impedir la comissió de delictes, tant a l’interior de les instal·lacions com al carrer.
No obstant, fonts de l’Ajuntament i de Mossos d’Esquadra consultades per Efe han asseverat que, tot i que tenen constància de l’existència d’aquesta patrulla, no s’ha detectat cap increment de delinqüència a la localitat, ni tan sols a l’estació de tren.
Baixada en un 18% dels delictes el 2020
De fet, segons les dades de la Generalitat divulgades durant l’última Junta Local de Seguretat, celebrada fa dues setmanes, els delictes a Mataró van baixar un 18% el 2020, en el cas dels robatoris amb força, un 15,2%, i aquells amb violència o intimidació, un 14,8%.
Fonts de la policia catalana també han detallat que ja s’han posat en contacte amb els veïns per explicar-los els dispositius de seguretat a la zona afectada, on asseguren que tenen prou presència, i per fer-los saber que la competència en la matèria és de Mossos d’Esquadra.
Notícies relacionadesEn el cas de l’estiu passat, els veïns es van organitzar mitjançant un grup de Facebook en el qual es feien eco de presumptes il·lícits que ocorrien a la ciutat, la majoria dels quals vinculats amb suposades ocupacions il·legals d’immobles.
Més notícies de Mataró en l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros