GUERRA JUDICIAL
El PP recorre la llei d’educació
Casado acudeix a una escola concertada per presentar el recurs d’inconstitucionalitat contra una llei que considera «un atemptat contra la llibertat»

El PP ha presentat aquest dilluns, juntament amb Unió del Poble Navarrès (UPN) un recurs d’inconstitucionalitat contra la nova llei educativa, coneguda com a ‘llei Celaá’ (Lomloe) i el president del Partit Popular (PP), Pablo Casado, ha argumentat que el text «és un atemptat contra la llibertat».
Al costat del president d’Unió del Poble Navarrès, Javier Esparza, Casado ha presentat el recurs en un acte celebrat en una escola concertada, amb la participació de la presidenta de Cofapa, Begoña Ladrón de Guevara, i el director del centre, Juan Ramón de la Serna. El líder dels populars ha assegurat que la norma comporta una sèrie de «problemes de llibertat, d’unitat del sistema i de qualitat». Segons ha detallat, la ‘llei Celaá’ és un «atemptat contra la llibertat» d’elecció de centre educatiu, per escollir l’ensenyament concertat i l’educació especial per a nens amb discapacitat.
El líder dels populars ha defensat la «legitimitat» del PP per afirmar que va intentar arribar a un pacte educatiu «des del principi» i ha recriminat a l’Executiu de Pedro Sánchez que «no ha pactat amb la comunitat educativa, no ha demanat un informe al Consell d’Estat i s’ha tramitat en ple estat d’alarma» per la pandèmia del coronavirus.
Notícies relacionadesEl PP va contractar el bufet d’advocats Martínez-Echevarría, en el qual treballa l’expresident de Ciutadans Albert Rivera, per recórrer davant el Tribunal Constitucional la nova Llei d’Educació (Lomloe), més coneguda com a ‘llei Celaá’, segons van informar a Europa Press fonts populars.
La llei educativa s’ha convertit en un dels principals camps de batalla dels populars contra l’Executiu de PSOE i Unides Podem. De fet, el mateix Casado va anunciar que si arriba al palau de la Moncloa derogarà aquesta llei que, al seu entendre, va contra la llibertat dels pares per triar el centre on volen que estudiïn els seus fills.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores