El PP denunciarà Tezanos per malversació per continuar fent enquestes del 4-M
El president del CIS argumenta que vol conèixer el comportament dels indecisos de cara a futurs sondejos
Els populars desconfien i creuen que el PSOE està accedint a una informació que no es comparteix amb la resta de forces

GRAF6989. MADRID, 11/11/2019.- El presidente del Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS), José Félix Tezanos (c), y el presidente del Instituto de Estudios Sociales, Pedro Arriola, analizan los resultados electorales del 10N en un desayuno informativo en Madrid. EFE/Emilio Naranjo /
Pablo Casado ha anunciat que el PP denunciarà el president del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS), José Félix Tezanos, per malversació de fons públics i finançament irregular per continuar fent enquestes «de forma il·legal» sobre les eleccions del 4-M quan ja no es poden publicar. «Ja està bé que paguem amb els nostres impostos la campanya fallida de Pedro Sánchez i Ángel Gabilondo», ha censurat el president dels populars en un dels últims mítings de la campanya de Madrid, a Majadahonda.
La llei, malgrat l’entrada massiva d’internet en la vida dels ciutadans i l’ús de les xarxes socials, continua prohibint la publicació de sondejos d’opinió cinc dies abans de la jornada electoral. Una manera d’esquivar-la és publicar-la en un altre país, aliè a la llei espanyola. Perquè està prohibit publicar-les, però no fer-les com fan fins a l’últim dia els partits polítics amb les arques més sanejades.
Notícies relacionadesDes del CIS es va explicar que les dades demoscòpiques no es farien públiques i que es tracta d’un estudi d’ús intern per conèixer millor el comportament dels votants i, sobretot, dels indecisos, de cara a futurs sondejos electorals. Els populars, en aquest context, es queixen per no poder accedir a aquesta informació que donen per fet que sí que consultarà el PSOE.
El PP ja va decidir dijous passat portar a la Junta Electoral provincial que el CIS estava realitzant un sondeig electoral sobre les eleccions del 4 de maig a Madrid sense que l’hagués comunicat als partits, com, assegurava, és preceptiu. Però ara denunciarà Tezanos per malversació de fons públics i finançament irregular per estar enquestant «de manera il·legal».
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Repartiment de migrants Catalunya declara una sobreocupació del 101% als seus centres de menors migrants
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu
- Pressupostos prorrogats El Govern urgeix ERC i els Comuns a avalar «ràpid» tota l’ampliació de crèdit si volen millores en habitatge i mobilitat
- Parlament Els Comuns amenacen de tombar dos decrets del Govern si no es regula el lloguer de temporada i l’habitatge protegit
- Seguretat viària El Govern instal·larà 700 quilòmetres de bandes sonores en carreteres de tot Catalunya per reduir els xocs frontals