TECNOLOGIA ELECTORAL

Madrid estrena la intel·ligència artificial en eleccions amb el robot ‘Sophia’

L’enginy podrà interactuar amb els periodistes acreditats i donar-los informació en temps real

Madrid estrena la intel·ligència artificial en eleccions amb el robot ‘Sophia’
1
Es llegeix en minuts

La Comunitat de Madrid aplicarà la intel·ligència artificial per primera vegada en unes eleccions a través del robot ‘Sophia’, un ‘software’ intel·ligent d’aspecte humanoide capaç d’interactuar amb els periodistes acreditats per cobrir el recompte en la nit electoral i oferir respostes a les seves preguntes.

Es tracta d’una innovació digital desenvolupada a Hong Kong, capaç d’interactuar amb persones i oferir dades en temps real, gràcies a un ‘software’ adaptat per oferir de «forma àgil i precisa» informació detallada sobre les votacions, indica la Comunitat de Madrid en una nota de premsa.

En concret, ‘Sophia’ accedirà a dades sobre avenços de participació per municipis, mesures de protecció sanitària o informació sobre vot per correu i vot accessible.

El seu creador, l’empresa Hanson Robotics, ha cedit a Madrid la seva utilització per a la jornada electoral del 4 de maig, adaptant el ‘software’ del robot, que estarà al servei dels mitjans de comunicació que seguiran la jornada des del Centre de Dades del Pavelló 14 d’Ifema.

‘Sophia’ serà capaç d’interactuar amb els periodistes, més de 160 acreditats, a través del reconeixement facial, ja que imita gestos humans i expressions facials i podrà contestar a qualsevol pregunta sobre temes predefinits, en aquest cas les eleccions a l’Assemblea de Madrid 2021.

Per això, utilitza tecnologia de reconeixement de veu d’Alphabet Inc (companyia matriu de Google) i està dissenyada amb capacitat d’aprenentatge.

El ‘software’ d’intel·ligència d’aquest robot té com a funció «fer cerques d’informació perquè ‘Sophia’ la pugui comunicar com a resposta a les preguntes que li facin, així com expressar i explicar el que l’envolta».

Notícies relacionades

La seva configuració compta amb un sistema de veu, en què es desenvolupen totes les respostes i aquest element va lligat a «les seves expressions facials, les quals depenen del text que digui el robot, és a dir, van en relació amb el que diu».

Finalment, el ‘software’ analitza «tot el que escolta per després amb la xarxa poder buscar informació per «crear la millor resposta possible», cosa que permet als periodistes conèixer en temps real les principals dades, magnituds i novetats que vagin tenint lloc demà