Article en una revista

Tezanos critica Ayuso per la seva «escassa entitat intel·lectual i política»

  • El president del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) assegura que el recolzament del PP a les eleccions autonòmiques se sustenta al voltant «del món de les tavernes», en al·lusió al sector de l’hostaleria

Tezanos critica Ayuso per la seva «escassa entitat intel·lectual i política»
1
Es llegeix en minuts

El president del CIS, José Félix Tezanos, ha arremès contra la candidata popular a les eleccions autonòmiques madrilenyes d’avui, Isabel Díaz Ayuso, en un article publicat en una revista, en què critica també el recolzament electoral que té al voltant «del món de les tavernes».

A l’article publicat en el número de maig de ‘Temas para el debate’, titulat «Globus polítics i escenaris singulars», Tezanos es refereix a les singularitats d’aquests comicis del 4 M, entre les quals esmenta la «sorpresa» de «la majoria dels analistes» per «l’escassa entitat intel·lectual i política de la candidata» popular.

«Alguns, fins i tot, no han dubtat a recordar la seva pobra trajectòria anterior al PP, remarcant la humiliació que va haver de suportar per part dels que van valorar al seu dia el seu nivell òptim de competència encarregant-li gestionar el twitter del gos d’Esperanza Aguirre (Pecas)», afirma.

Després d’assegurar que trets similars de «manca de trajectòries polítiques brillants» s’han donat en altres països, i posa com a exemple el cas de Donald Trump, el president del CIS diu que els que afirmen que «la candidata de la dreta a Madrid no és més que un globus d’aire que no té pràcticament res dins», no han d’oblidar que «res garanteix que la punxada tingui lloc abans de produir efectes polítics negatius».

Tezanos afirma també que en aquesta ocasió el PP ha recorregut a mobilitzar electoralment «un ampli sector que es s’estructura entorn del món de les tavernes, els bars, els restaurants i altres establiments similars».

Notícies relacionades

«Això –prossegueix– nforma un variat substrat de recolzaments integrats per empresaris del sector que operen com a eficients agents electorals permanents, juntament amb bastants joves i adults habituals d’aquest tipus d’establiments».

El president del CIS afegeix a l’article que «tot i que sigui cert que estem davant un simple globus polític sense més continguts substantius», el reforç sociològic «del que podríem qualificar com la ‘tavernitat’ «li ha permès aglutinar sectors socials ‘nous’ amb nuclis importants de la dreta tradicional».