Dissabte a la tarda
Detingut un jove a Vitòria per agredir un dirigent del PP alabès
Un grup de persones es va acostar a la terrassa en la qual es trobava Iñaki García Calvo amb tres amics i, després de preguntar-li si era del PP, van començar a pegar-lo
Un dels acompanyants del polític, exregidor de l’Ajuntament de la capital basca, va necessitar atenció sanitària a l’hospital per una bretxa a la cella

Un jove de 23 anys ha sigut detingut acusat d’haver agredit un dirigent del PP alabès, després de preguntar-li si pertanyia a aquest partit, i els seus acompanyants quan es trobaven a la terrassa d’un bar de la capital alabesa.
L’Ertzaintza ha confirmat aquesta detenció i el PP ha explicat en un comunicat com es van succeir els fets ahir a la tarda a l’exterior d’un local hoteler situat al carrer Cuchillería de la ciutat, on hi havia asseguts el vicesecretari del PP a Àlaba i exregidor de l’Ajuntament de la capital, Iñaki García Calvo, amb tres amics.
Gracias por las muestras de cariño. Ayer me tocó sufrir el ataque de fanáticos y auténticos fascistas. Afortunadamente esto no representa a mi Tierra, a pesar del odio de unos pocos. El proyecto del @ppvasco sigue siendo más necesario que nunca en defensa de la #Libertad
— Iñaki García Calvo (@IGarcia_Calvo) 30 de mayo de 2021
A la nota, García Calvo explica que se’ls van acostar uns desconeguts que li van preguntar si era del PP «amb clara motivació ideològica», li van dir que havia de marxar del lloc i li van tirar per sobre dos vasos amb beguda.
A l’aixecar-se de la taula, segons relata, una altra persona li va donar un mastegot. Els seus tres amics van ser agredits i un d’ells va rebre un cop que li va provocar una bretxa a la cella.
El Departament de Seguretat ha informat que sis homes més es van afegir a l’agressió, que les quatre víctimes van precisar assistència sanitària i que un d’ells va haver de ser traslladat en ambulància a un centre hospitalari per una ferida sagnant a la cara.
Notícies relacionadesEl vicesecretari de Comunicació del PP d’Àlaba va presentar la denúncia davant l’Ertzaintza, que va detenir un dels suposats implicats i que manté obertes les indagacions policials per a l’esclariment d’aquests fets que considera que, pel que sembla, es van originar «per motius ideològics».
El president del PP basc, Carlos Iturgaiz, ha denunciat en el seu compte de Twitter aquesta agressió, de la qual ha responsabilitzat «males bèsties radicals». A més, ha felicitat la Ertzaintza i ha exigit una «condemna sense matisos» d’EH Bildu després de lamentar que al País Basc «encara hi ha guetos proetarres i falta de llibertat». El lehendakari, Iñigo Urkullu, i els partits bascos, inclòs EH Bildu, van rebutjar l’agressió.
🔴 He transmitido mi solidaridad y condena a Carlos Iturgaiz por la agresión sufrida ayer en Gasteiz por tres personas pertenecientes al Partido Popular del País Vasco.
— Iñigo Urkullu (@iurkullu) 30 de mayo de 2021
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta
- El mar al voltant Preparats, llestos, però ¿ja?