Secretària general
Chacón dirigirà el PDeCAT: «Volem posicionar-nos de nou»
L’exconsellera assegura que la derrota del 14-F permetrà «treure un aprenentatge» i adverteix que altres partits miraran d’«ignorar» la seva formació

Àngels Chacón dirigirà el PDeCAT com a secretària general després d’haver guanyat les eleccions a la direcció de l’executiva nacional del partit celebrades entre aquest divendres i aquest dissabte. «No ens apropiem de res, ni del 9 de novembre ni de l’1 d’octubre, som de la suma i volem posicionar-nos de nou a les institucions i en la societat», ha assegurat l’exconsellera, que en els últims comicis catalans va liderar la candidatura de la formació que no va aconseguir prou recolzament per entrar al Parlament.
A l’acte telemàtic de proclamació dels resultats aquest dissabte, Chacón ha lamentat aquell resultat del 14-F, però l’ha presentat com una oportunitat d’aconseguir un ensenyament. «La democràcia es basa en el judici dels votants. De vegades pot ser difícil d’encaixar el veredicte, però de tota crisi cal treure’n un aprenentatge i continuar mirant al futur. I en això és en el que som avui», ha defensat en una intervenció telemàtica.
Chacón ha definit el PDeCAT com el «partit de la veritat, de la responsabilitat, de l’ambició, del centre ampli del país, obert, transversal i integrador, de suma, de mirada llarga, de fer política desacomplexada al servei de la ciutadania». En contraposició, ha criticat el «sorprenent nivell de volubilitat, d’inconsistència, de canvi de registre i de criteri d’alguns polítics i alguns partits polítics».
La nova secretària general ha assegurat que el seu partit «seguirà atent» l’acció del Govern, «després del lamentable retard en la formació» de l’Executiu i els «desconcertants canvis de criteris i lluites internes» dels seus socis, ERC i JxCat. L’aposta del PDeCAT, ha reafirmat, és per l’amnistia, l’estratègia comuna de totes les forces independentistes, un referèndum pactat i amb reconeixement internacional, així com per ser «al costat dels represaliats».
Alhora, ha assegurat que els seus diputats al Congrés continuaran participant en les tasques legislatives, perquè això és fer «política útil i real» en favor de Catalunya. «Realisme i ambició no són termes antagònics. Creiem en la cooperació i en la suma», però sempre que això no inclogui l’«anul·lació d’una de les parts», ha afirmat.
«Alguns adversaris intentaran ignorar-nos; nosaltres reivindicarem la nostra presència en els diferents espais d’acció política. Alguns adversaris intentaran definir-nos i classificar-nos; nosaltres insistirem a explicar a la ciutadania el model de país que volem per a Catalunya. Alguns adversaris intentaran recordar-nos el passat; nosaltres continuarem fixant la mirada en el futur dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya», ha afirmat.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Pintades al cotxe de l’avi que va admetre haver abusat de la neta durant anys a Pals: "Violador"
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Relacions Govern-ERC Junqueras no garanteix el suport al segon suplement de crèdit d’Illa i li demana que segui a negociar
- Educació a Catalunya Illa justifica amb el descens d’alumnes que es tanquin 111 línies de l’escola pública
- Successos Detingut a França l’‘assassí en sèrie d’agricultors’: va fer un recorregut mortal de Tudela a Lleida en 40 dies