Discurs al Congrés
Casado denuncia l’«agenda suïcida» de Sánchez i nega que sigui el moment de «perdonar» els líders de l’1-O
El líder del PP aborda els indults en una reunió al Congrés amb els seus diputats i senadors
Vox acusa el Govern d’«agenollar-se davant la barbàrie» i Cs denuncia la «debilitat» del cap de l’Executiu

A1-115034984.jpg /
Mentre Pedro Sánchez defensava la seva decisió d’aprovar els indults als dirigents de l’1-O en un gran acte al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, Pablo Casado reunia els seus diputats i senadors al Congrés. Exactament a la sala Ernest Lluch, un polític català referent quan es parla de diàleg i de bastir ponts. En un discurs d’uns 20 minuts de durada, el líder del PP ha admès de nou (ja ho va fer dissabte) que sent les «pressions» per no rebutjar la mesura de gràcia als independentistes, però ha argumentat que encara no ha arribat el moment de perdonar-los.
«Espanya sap perdonar, però sap quan perdonar i quan defensar-se. Nosaltres també i nosaltres diem que ara és el temps de la defensa d’Espanya. Mai permetrem que ningú la destrueixi per perpetuar-se en el poder», ha declarat el líder del PP. Segons la seva opinió, el cap de l’Executiu «vol que el PP» i el que representa «deixin d’existir». «i Sánchez necessita els nacionalistes perquè el PP deixi d’existir. Aquest és el pacte dels indults trampa», ha continuat.
Casado ha carregat contra el dirigent socialista, a qui ha acusat d’imposar una «agenda extravagant i suïcida» als espanyols i promoure la «deslleialtat cap al sistema». Considera que Sánchez està a punt de «blindar un segon procés» i pretén fer un «canvi de règim» i per això, segons la seva opinió, «destrueix les bases del sistema de convivència» i «desarma l’Estat» amb diverses «iniciatives letals». Segons el seu parer, vol entregar «Espanya als nacionalistes» i donar un «cop de gràcia a la legalitat».
Els CDR i l’amenaça a Casado
El president dels populars ha afirmat que es reserva la possibilitat de prendre accions legals contra el Govern per no haver-lo avisat que per als Comitès de Defensa de la República (CDR) era un «possible objectiu», ha dit. Segons ha explicat, el Govern sabia d’aquestes amenaces durant la campanya electoral del novembre del 2019 i en canvi ell ho desconeixia, i fins i tot va negar la informació quan li ho plantejava el PP: «Estaven més ocupats desenterrant dictadors del segle XX que d’ocupar-se de terroristes del XXI».
En un informe, la Guàrdia Civil va deixar escrit que un dels CDR va fer «recerques a Internet a través dels seus dispositius, de dades relatives a persones vinculades a partits polítics contraris a la independència i d’un mosso» per a «la possible realització d’una acció contra les esmentades persones o béns». Entre ells va citar Casado; l’exsecretari general de Ciutadans José Manuel Villegas i el regidor de Barcelona Manuel Valls.
Debilitat i clatellots
Per part seva, el portaveu de Vox, Jorge Buxadé, ha atacat el president del Govern per «tornar a agenollar-se davant la barbàrie, la desorganització, el caos i la violència» que l’independentisme ha instal·lat als carrers catalans en els últims anys. El dirigent ultra ha avisat que el separatisme «reinterpretarà (els indults) com una debilitat de l’Estat i com el moment adequat per colpejar la nació». Buxadé també s’ha referit als crits d’«amnistia» que s’han escoltat al Liceu mentre parlava Sánchez: «Quan un s’agenolla i abaixa el cap, el normal és que li caigui un clatellot».
El dirigent ultra ha asseverat en diverses ocasions que quan s’aprovin els indults Vox presentarà un recurs davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Suprem. El partit de Santiago Abascal, a l’haver exercit l’acusació popular al judici als líders del procés, podrà recórrer la decisió de l’Executiu. En la mateixa línia, Buxadé no ha descartat prendre altres accions penals contra els membres del Consell de Ministres.
Abandonament i humiliació
Notícies relacionadesLa presidenta de Cs, Inés Arrimadas, igual que Buxadé, ha criticat que Sánchez estigui «agenollat» davant el separatisme. «El Govern ho ha tornat a fer. Ens ha tornat a abandonar, a humiliar. Ha tornat a confondre el separatisme amb Catalunya», ha sentenciat en una roda de premsa celebrada a Barcelona. La líder taronja ha retret al cap de l’Executiu que faci «teatre del dolent» a l’escenari del Liceu «disfressant-se d’home d’Estat quan l’únic que li importa és seguir a la Moncloa».
Arrimadas també ha tingut un missatge per als polítics catalans presos: «No es posin tan contents perquè això el que demostra és la debilitat de Pedro Sánchez, no la debilitat d’Espanya». Després de recalcar que els líders independentistes no es penedeixen, sinó «al contrari», ha recordat que no s’ha de confondre «la democràcia espanyola amb el Govern d’Espanya».
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Futbol Sentència en l’enviament d’entrades per a la final de la Copa del Rei: Declaracions oficials de One Box i del Barça
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Salut El doctor Manuel Sans Segarra explica l'origen de l'estrès: "La causa fonamental de la nostra societat actual és l'ego..."
- Freixenet acomiadarà 180 empleats i reduirà un 25% la seva plantilla per la sequera
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç