Nova etapa a Catalunya
Els presos independentistes surten de la presó reivindicant independència i amnistia
El president Aragonès ha rebut Rull, Turull, Forn, Romeva, Sànchez i Junqueras, i altres dirigents han acompanyat Forcadell a Wad-Ras i Bassa a Puig de les Basses
Puntuals, a les dotze del migdia, els presos i preses independentistes condemnats a cent anys de presó pel procés han sortit dels respectius centres penitenciaris on han complert més de tres anys de condemna cada un d’ells. Tots amb missatges de reafirmació independentista i reivindicant l’amnistia per a tots els processos judicials contra el sobiranisme.
Els set líders independentistes empresonats a Lledoners han sortit junts del centre penitenciari amb una pancarta de «Freedom for Catalonia» i una bandera estelada, visiblement somrients i amb gestos de satisfacció.

Forcadell: «Utilitzem la nostra petita victòria per aconseguir la gran victòria»
«Amnistia és el que volem, aconseguirem el final de la repressió per a tots els exiliats i represaliats», afirma l’expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, després de sortir de la presó de Wad-Ras a Barcelona, després de complir tres anys i mig de la seva condemna. Forcadell, rebuda per membres del Govern i la presidenta del Parlament. «És un dia d’alegria per a nosaltres i les nostres famílies, però no és completa, perquè volem el final de la repressió, que totes les persones represaliades puguin sortir al carrer lliurement, sense por de res, que els exiliats puguin tornar; és un pas en aquest camí, no és una gran victòria però és una victòria, si l’independentisme no hagués guanyat elecció rere elecció i les victòries judicials a Europa no seríem aquí, utilitzem la nostra petita victòria per aconseguir la gran victòria».
A Lledoners, diputats de JxCat i ERC han abraçat els dirigents presos, rebuts per Pere Aragonès, entre altres càrrecs institucionals. El mateix ha passat a Wad-Ras, on la presidenta del Parlament, a més de diversos consellers del Govern i diputats de JxCat i ERC, al costat de persones anònimes, han acompanyat i abraçat Forcadell amb crits d’«amnistia».
Bassa: «És l’inici, és una etapa que tanquem amb molt gust»
L’exconsellera Dolors Bassa, acompanyada de les conselleres Geis, Ciuró i Vilagrà, a més de familiars i simpatitzants, ha afirmat al sortir del centre de Puig de les Basses: «Nosaltres som fora, però hi ha molta feina a fer. Som on som perquè tot està per fer i tot és possible», acaba Bassa, recitant el final del poema de Martí i Pol, l’inici del qual va citar el president del Govern, Pedro Sánchez, en la seva conferència de dilluns passat a Barcelona en la qual va confirmar els indults. «Res s’ha acabat, tot és l’inici, tot és una etapa, acabem una etapa que tanquem amb molt gust, sortir i no tornar a entrar, esperem que ara no ens el revoquin. Hem de fer molts passos endavant, els nostres ideals són els mateixos, els drets i llibertats i el dret d’autodeterminació per al nostre poble», ha conclòs.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros