Cas Lezo
Anticorrupció demana sis anys de presó per a Ignacio González pel camp de golf del Canal de Isabel II
El considera autor de dos delictes de suborns, penat cada un amb tres anys de presó i vuit d’inhabilitació
La fiscalia l’acusa per l’adjudicació de l’obra a una empresa que va subcontractar la del seu germà i el seu cunyat
La Fiscalia Anticorrupció sol·licita 6 anys de presó i 16 d’inhabilitació per a l’expresident madrileny Ignacio González, i la mateixa pena per a qui era director del Canal de Isabel II entre el 2003 i el 2009, Ildefonso de Miguel, i uns altres tres d’acusats per dos delictes de suborn per les irregularitats que presumptament van cometre durant l’adjudicació de les obres per a la construcció d’un camp de golf en uns terrenys de l’empresa pública madrilenya, peça inclosa en el cas Lezo.
El juny del 2004 des de la direcció del Canal de Isabel II, que ocupaven De Miguel i González, que com a vicepresident de la Comunitat de Madrid presidia l’organisme, «a fi de beneficiar familiars d’aquest últim, es va impulsar i facilitar la tramitació d’un modificat d’un concurs» adjudicat a Dragados un any anys abans, per a impermeabilització i condicionament d’un dels dipòsits del canal.
Notícies relacionadesEl canvi va consistir a convocar una nova licitació que li tornaria a ser adjudicada a Dragados, sempre que «subcontractés per a determinats treballs l’empresa Tecnoconcret Proyectos de Ingeniería (TCT), els socis del qual eren els acusats José Antonio Clemente Marín, Pablo Manuel González González i Juan José Caballero Escudier, tot i que aquests dos últims, germà i cunyat de l’acusat Ignacio González, ostentaven la seva titularitat a través de persones interposades a fi d’ocultar els seus vincles familiars amb González».
Anticorrupció afirma que «l’actuació conjunta dels acusats va permetre que TCT, empresa sense capacitat tècnica per efectuar cap dels treballs encomanats, s’interposés innecessàriament i es beneficiés indegudament amb les dues adjudicacions, obtenint un benefici d’almenys 504.780 euros, finançat amb els fons públics assignats a aquestes contractacions».
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Automoció Seat nomenarà ben aviat el substitut de Wayne Griffiths i Markus Haupt és el millor posicionat