OPERACIÓ VOLOH
Madí no va donar credibilitat a l’ajuda russa per al procés
L’ex alt càrrec de CDC nega que participés en la creació d’un sistema de criptomonedes i en el Tsunami Democràtic
El fiscal Fernando Maldonado no va acudir a la declaració voluntària sol·licitada per l’empresari català

Aquest dimarts l’empresari i exdirigent de CDC, David Madí, va assegurar davant el jutge Joaquín Aguirre, que investiga l’operació Voloh, que no va donar credibilitat a les afirmacions de Víctor Terradellas, que havia sigut el responsable de relacions internacionals del mateix partit i amic de l’expresident Carles Puigdemont, que rebrien ajuda de Rússia per aconseguir la independència de Catalunya i la creació de criptomonedes. La conversa entre Madí i Terradellas va ser trobada al telèfon d’aquest últim i s’hi feia referència. El fiscal Fernando Maldonado no va acudir a la declaració voluntària de l’ex alt càrrec convergent.
Madí va ser detingut per la Guàrdia Civil l’octubre del 2020 en una operació en què es va arrestar el considerat ‘estat major’ de Puigdemont i en la qual s’investiga, a més de presumptes casos de tràfic d’influències, el finançament de l’estructura de l’exmandatari català a Waterloo. En aquest sentit, l’exdirigent de CDC va afirmar davant el magistrat que desconeixia la procedència dels fons que permeten el funcionament de les dependències de l’expresident a Bèlgica, alhora que va negar que ell sigui un dels organitzadors i promotors del Tsunami Democràtic, tal com apunten els informes de la Guàrdia Civil incorporats en la causa. «Es basen en converses normals amb la meva dona i el meu fill», va dir. Aquestes intervencions telefòniques es van registrar després dels incidents que van tenir lloc quan es va conèixer la sentència del Tribunal Suprem sobre el procés. El togat va decidir remetre a l’Audiència Nacional les diligències del Tsunami Democràtic, tot i que la resolució ha sigut recorreguda.
«Jo no he participat en cap plataforma per a la creació de criptomonedes. Com a economista m’interessava el tema, res més», va dir Madí. En la conversa amb Terradellas es pot escoltar l’ex alt càrrec convergent apuntant: «Això ho hem de muntar... pot ser una solució a un problema, dissenyant aquí... criptomoneda... tot el que tu vulguis... En el moment en què la Generalitat... ho accepti com a sistema de pagament, ells [la Unió Europea] faran una legislació del Banc Central Europeu [...] Ells no poden prohibir anar amb el bitcoin».
Negocis particulars
La majoria de les preguntes a Madí van ser fetes per la seva advocada, Olga Tubau, tot i que també van preguntar les altres parts, com les acusacions exercides pels advocats Jose María Fuster Fabra, en representació d’entitats constitucionalistes, i Leire López, que defensa els interessos d’Elite Taxi. El jutge Aguirre també va intervenir, però va anunciar que tornarà a citar l’ex alt càrrec de CDC quan es buidi el material intervingut durant les entrades i registres.
Una gran part de la declaració va versar sobre els negocis particulars de Madí i, en concret, per un encàrrec d’empreses del sector per participar en les negociacions de la normativa catalana sobre els VTC (va mantenir una reunió amb el llavors conseller Dalmià Calvet, l’intent de la companyia Aigües de Catalunya, filial de Global Omium i que ell presideix, de comprar Agbar, i la proposta perquè la Conselleria de Justícia contractés aquesta firma (no va fructificar) per a l’anàlisi d’aigües residuals a les presons, amb la intenció de detectar el coronavirus. En tot moment, l’empresari va desmentir que utilitzés els seus contactes polítics per obtenir una posició privilegiada o intentés influir en l’Administració catalana.
Durant la seva declaració, també va sortir a col·lació una trobada que va mantenir amb qui fos conseller d’Interior Miquel Buch i que els investigadors sospiten que era per influir en els Mossos d’Esquadra. L’ex alt càrrec, no obstant, va detallar que aquest sopar era una reunió entre amics i sobre tot Buch, que estava passant per una època complicada pels disturbis a Barcelona a causa de la sentència del procés.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina