Meirás
Els Franco sol·liciten que s’investigui l’advocada general per prevaricar a l’inventari del Pazo
Els querellants demanen investigar, entre d’altres, delictes de prevaricació, falsedat en document públic, revelació de secrets, falsedat o alteració de dictamen o testimoni pericial i estafa processal
La família Franco ha sol·licitat al Jutjat d’Instrucció número 29 de Madrid que citi com a investigada l’advocada general de l’Estat, Consuelo Castro, en el marc de la querella que es tramita contra la cap del Servei de Conservació de la Direcció de les Col·leccions Reals de Patrimoni Nacional, Pilar Benito. La família del dictador considera les dues responsables de delictes relacionats amb l’inventari de béns realitzat després de declarar-se que el Pazo de Meirás és propietat de l’Estat.
La querella, dirigida inicialment contra Benito, demana investigar delictes de prevaricació, falsedat en document públic, revelació de secrets, falsedat o alteració de dictamen o testimoni pericial i estafa processal en grau de temptativa en l’elaboració de l’inventari del Pazo el novembre del 2020.
Fonts dels querellants consultades per Europa Press assenyalen que la petició d’imputació de Castro és conseqüència del testimoni prestat el mes de juny passat de l’expresidenta del Consell d’Administració de Patrimoni Nacional Llanos Castellanos, en què va apuntar que la seva actuació en aquest expedient va anar seguint instruccions de l’advocada general.
Notícies relacionadesSegons la querella dels nets de Franco, el document que va atorgar la titularitat de la majoria dels béns del Pazo a l’Estat no va ser imparcial i es va realitzar en perjudici de la família, amb «unes conclusions alienes a la imparcialitat, fora de qualsevol comprovació raonable».
Els querellants també demanen que se citi a declarar altres càrrecs de Patrimoni Nacional, que es lliuri ofici per sol·licitar determinats documents relacionats amb aquest expedient administratiu i que s’indagui si hi ha conveni de col·laboració i d’assistència jurídica entre l’Advocacia General de l’Estat i Patrimoni Nacional.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- La ronda catalana L’etapa reina de la Volta es converteix en un caos
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Alemanya d’entreguerres Weimar, del triomf de la creativitat i la llibertat a la desraó que Hitler va aprofitar