Crisi migratòria
Un jutjat de Ceuta per a les devolucions de nens migrants
La interlocutòria judicial recorda que no es pot repatriar menors sense «observança estricta de la legislació espanyola»

Cuarta jornada en Ceuta de repatriación de los menores que llegaron en mayo /
La Justícia ha ordenat parar l’operació del que Interior anomena «retorn acordat» dels nens migrants de Ceuta. El Jutjat del Contenciós 1 de Ceuta, en funcions de guàrdia, ha emès una interlocutòria aquest dilluns suspenent «l’actuació material dirigida a la repatriació dels menors no acompanyats que encara no han sigut tornats al Marroc».
La interlocutòria, a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, ha sigut firmada després que, el matí d’aquest dilluns, la xifra de menors tornats per la frontera ceutina del Tarajal hagi ascendit ja a 60. Contra aquesta resolució judicial no cap recurs. És el principal obstacle que s’interposa en aquest moment davant l’actuació d’Interior i el Govern de Ceuta, totes dues després d’acord entre els executius d’Espanya i el Marroc.
El jutjat 1 considera «acreditat» que «ni s’ha incoat expedient administratiu, ni s’ha dictat cap resolució en relació amb al repatriació dels menors». El jutge recorda en els seus raonaments jurídics que, d’acord amb la Llei Orgànica d’Estrangeria i el Reial Decret que la desenvolupa, és de «preceptiu compliment la notificació de la incoació del procediment al menor, al Ministeri Fiscal i a l’entitat que ostenta la seva tutela, custòdia, protecció provisional o guarda, a fi que en un termini de deu dies puguin realitzar les al·legacions que consideri oportunes».
Notícies relacionadesEn aquest procés que s’està produint des de divendres passat, «ni s’ha tramitat, complint els referits tràmits d’obligat compliment el procediment administratiu, ni consta resolució expressa sobre l’esmentada qüestió respecte a cada un dels menors exigible en la nostra legislació», diu la interlocutòria judicial
Davant tot el vist, acaba, «l’única decisió possible és ordenar la suspensió de l’actuació ‘de facto’ adoptada per l’Administració». La interlocutòria estima una petició presentada per la Coordinadora de Barris per al Seguiment de Menors i per la Fundació Raíces, entitats totes dues atentes a les circumstàncies de l’acollida de menors estrangers no acompanyats.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi