Successió
El PSC decidirà al setembre la data en la qual Illa rellevarà Iceta al capdavant del partit
El líder socialista al Parlament es convertirà en primer secretari en un congrés que se celebrarà en uns mesos

Salvador Illa y Miquel Iceta, en una imagen de archivo. /
El PSC ja ha iniciat un moviment rellevant que tota la cúpula donava per fet: el relleu de Miquel Iceta per Salvador Illa al capdavant del partit. Iceta, ministre de Cultura i Esport, continua sent primer secretari dels socialistes catalans, malgrat que Illa va ser l’últim candidat a les eleccions catalanes i va aconseguir la victòria davant l’independentisme. La data d’aquest canvi es decidirà al setembre, en la primera executiva del PSC després de les vacances d’estiu.
El partit consagrarà Illa en un congrés que se celebrarà després que el del PSOE, que tindrà lloc a l’octubre, segons publica ‘El País’ i confirmen a aquest diari fonts del partit. Un membre de l’executiva diu que el relleu es concretarà «possiblement a final d’any». Un altre pes pesant de la formació qualifica el canvi de «natural i oportú».
Abans caldrà passar pel tràmit de les primàries. La direcció del partit remarca que, a diferència del que passava en altres èpoques recents, la dissensió interna és ara mínima. És molt poc probable que en aquestes primàries hi hagi un altre candidat que Illa; si n’hi hagués, les seves opcions serien nul·les.
«El veig de president»
«Salvador Illa és treballador, persistent, un magnífic equilibri de polític i gestor. I sí, el veig de president», assegura Iceta a EL PERIÓDICO per remarcar la bona sintonia entre tots dos. L’encara primer secretari portarà la seva proposta a l’executiva, que decidirà la data del congrés.
En la direcció del partit asseguren que el procés de canvi «ja està interioritzat» i és «normal» després del que va passar a principis d’any. L’operació de substitució d’Iceta per Illa com a candidat del PSC va ser un èxit: els socialistes van passar de quarta força a primera al Parlament. Ara han posat en marxa un ‘Govern alternatiu’ a l’independentista, convençuts que en les pròximes eleccions poden arribar al poder.
Tot i que tots en el PSC donen el seu nomenament per fet, Illa demana anar «pas a pas» i esperar que es compleixi el procediment legal abans d’endinsar-se en les seves prioritats al capdavant del partit.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- DESPRÉS DE SET MESOS DE BAIXA Ter Stegen rep l’alta mèdica i viatja a la final de Copa
- Des de diumenge Centenars de veïns de Cabrils sense gas per una fuga: «Sortia aigua pels fogons»
- Així ha relatat Sergio Alfieri, metge del papa Francesc, els últims minuts de vida del Pontífex