La ‘rentrée’ del Govern
La data de la taula de negociació es perfila per al 16 o el 17
La portaveu descarta l’inici de la setmana del 13 per a la celebració del fòrum
L’Executiu adjudica el manteniment de les autopistes fins al març per 8,4 milions
aragones-sanchez-torra /
La taula de negociació, que des que Pere Aragonès va visitar la Moncloa se sap que celebrarà la seva segona reunió «la setmana del 13 de setembre», es reunirà, finalment, o el dijous 16 o el divendres 17. Tenint en compte que el conseller, i expresident del Parlament, Roger Torrent, un dels possibles integrants de la delegació catalana, ha de declarar el dimecres 15, juntament amb la resta dels membres independentista de la Mesa de la Cambra catalana de l’anterior legislatura davant el TSJC, quedava el dubte si s’aprofitaria l’inici de la setmana o es demoraria cap al final d’aquells cinc dies feiners. La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha aclarit els dubtes i ha assenyalat, sense concretar, que la taula tindrà lloc, a Barcelona, a finals de setmana, és a dir, o dijous o divendres.
La jutge, després que el TSJC acceptés la querella de la Fiscalia, prendrà declaració a Torrent, Josep Costa, Adriana Delgado i Eusebi Campdepedrós per haver permès el debat i votació a la Cambra catalana de diverses iniciatives relacionades amb la monarquia i l’autodeterminació.
Ni plantejar-s’ho
Plaja va reiterar que el Govern «segueix sense contemplar si més no l’opció que Pedro Sánchez no acudeixi» al reinici de la taula de negociació. Una cosa que ‘obligaria’ Aragonès, per allò del protocol polític, a no ser-hi present i que deixaria en mans de Junts, renuents a aquest fòrum de negociació, en concret del vicepresident Jordi Puigneró, el lideratge de la delegació catalana. Un ‘reset’ per al qual, quan falten 15 dies, ni hi ha alineació de les delegacions ni tampoc ordre del dia.
D’altra banda, el Govern va celebrar l’aixecament dels peatges en la majoria de les autopistes catalanes i va recordar que el dèficit d’inversió en infraestructures va propiciar que, als 90, fos la Generalitat «qui va construir les seves vies ràpides», que són les que ara mantenen el pagament per pas. És a dir, l’autopista del Garraf i la via ràpida de l’eix del Llobregat.
Plaja va asseverar que el Govern no impulsaria cap sistema de pagament per als catalans per al manteniment de les carreteres, perquè «aquest debat només s’ha suscitat quan Catalunya» s’ha quedat gairebé sense peatges. Un manteniment que l’Executiu considera que correspon a l’Estat. Mentrestant, en dues de les vies que depenen de l’administració autonòmica, C-32 i C-33, l’Executiu ha adjudicat les tasques de conservació, fins al març, per un import de 8,4 milions.
D’altra banda, la Generalitat ha informat que uns 130 refugiats afganesos han arribat al territori.
- La torre de Jesús suma 142,5 metres a falta de coronar-la amb una gran creu
- Moviments empresarials després del procés El consell de Molins decideix tornara ubicar la seu social a Catalunya
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada
- Segona ronda L’Espanyol fracassa a Barbastre i diu adeu a la Copa
- El futur passeig de la Mar Bella preveu que la costa de Barcelona retrocedeixi 20 metres