Canvi d’interlocutors
Raquel Sánchez i Manuel Castells no seran a la taula de diàleg
La Moncloa justifica les absències «per equilibrar» les delegacions

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, i el titular d’Universitats, Manuel Castells, no formaran part finalment de la delegació del Govern en la reunió de la taula de diàleg sobre Catalunya que se celebrarà aquest dimecres a Barcelona.
Estava previst que al costat del president del Govern, Pedro Sánchez, hi acudissin sis ministres: Presidència, Félix Bolaños (coordinador del grup); la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz; Política Territorial i portaveu, Isabel Rodríguez; Cultura, Miquel Iceta; Transports, Raquel Sánchez; i Universitats, Manuel Castells.
Però els dos últims no hi seran presents finalment, en una decisió que fonts de l’Executiu han explicat a Efe que s’ha adoptat per «equilibrar» les delegacions de les dues parts.
Després de la negativa de Junts per Catalunya a rectificar la seva proposta de participants en la taula que va ser vetada pel president Pere Aragonès, ja que tres d’ells no formaven part del Govern, la delegació de la Generalitat la formaran només tres persones.
En concret, el mateix Aragonès i els seus consellers Laura Vilagrà i Roger Torrent, tots dos d’ERC.
La sortida de la ministra de Transports s’ha decidit després que el cap de setmana passat s’afegís als representants del Govern que ja estaven previstos inicialment i una vegada que es va fer pública la paralització de l’ampliació de l’aeroport del Prat.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»