Rabat pioner
La capital del Marroc elegeix per primera vegada una dona com a alcaldessa
L’economista i periodista marroquina Asmaa Ghlalou ha sigut elegida per ocupar l’alcaldia de la capital del Marroc, Rabat, i serà la primera dona que ocupa aquest càrrec

L’economista i periodista marroquina Asmaa Ghlalou ha sigut elegida per ocupar l’alcaldia de la capital del Marroc, Rabat, i serà la primera dona que ocupa aquest càrrec.
Ghlalou –que pertany a l’Agrupació Nacional d’Independents (RNI) que va guanyar les eleccions del 8 de setembre– ha sigut elegida aquest divendres com a alcaldessa per 58 regidors (d’un total de 79) en una sessió de votació organitzada a la seu de l’Ajuntament de Rabat.
Els dos rivals de Ghlalou –exdiputada de l’RNI–, Hassan Lachgar del socialista Unió Socialista de Forces Populars (USFP), i Badia Benani de l’islamista Partitt Justícia i Desenvolupament (PJD) només van obtenir 7 i 8 vots respectivament.
«És un dia històric el votar una dona com a alcaldessa de Rabat, la Ciutat de les Llums. Seré alcaldessa per a tots, majoria i oposició; tots units al servei de la ciutat i els seus habitants», va remarcar la nova alcaldessa en un breu discurs després de la seva victòria.
Tercera dona alcaldessa del Marroc
Notícies relacionadesGhlalou s’afegeix a dues dones més que encapçalen dues importants ciutats del país: Casablanca –capital econòmica del país– que governarà per primera vegada l’alcaldessa Nabila Rmili de l’RNI, i Marràqueix –principal destinació turística– que té com a alcaldessa Fatima Zahra Mansouri, del Partit Autenticitat i Modernitat (PAM, segon en les últimes eleccions).
Rabat, que compta amb una població de més d’1,7 milions d’habitants, està immers els últims anys en grans projectes –impulsats pel rei Mohamed VI– destinats a modernitzar les infraestructures de la metròpoli, conservar-ne el patrimoni cultural (amb l’obertura de diversos museus i la construcció del Gran Teatre de Rabat), així com multiplicar els espais verds.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros