Pressupostos Generals de l’Estat
ERC diu que no es donen les condicions per negociar els pressupostos
Vilalta afirma que no es donen les condicions per negociar els comptes de l’Estat
Els republicans treuen l’espantall de l’esmena a la totalitat al Congrés

undefined52593720 la secret ria general adjunta d erc marta vilalta en roda 200302152057 /
50 hores després que el president d’ERC, Oriol Junqueras, amenacés el Govern central i Pedro Sánchez amb no votar a favor del seu projecte de pressupostos («no seria la primera vegada», va dir fent referència al 2019), el partit ha donat aquest dilluns un nou toc d’atenció. «No s’estan donant les condicions que permetin obrir una negociació pressupostària».
Ha sigut la portaveu del partit, Marta Vilalta, qui ha detallat tres àmbits de distanciament. «La nul·la defensa de la llengua, quan n’ha tingut ocasió, com amb la llei de l’audiovisual; el baix nivell d’execució de la inversió pressupostada i el silenci del Govern central pel que fa a la taula de negociació». «Amb quina credibilitat es pot presentar a negociar si no han complert amb el pressupost anterior? I això no fa mal a ERC, fa mal als catalans que es queden sense les inversions promeses», ha sentenciat.
Notícies relacionadesQuan falten 10 dies per a la primera votació al Congrés de la llei del Govern central, Vilalta ha dit que no s’havia pres cap decisió, obrint la porta a una esmena a la totalitat dels comptes.
«Cal poder fer passos endavant en la taula de negociació, això genera confiança», ha explicat la portaveu republicana davant el que s’endevina certa inacció del Govern central.
ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generals de l'Estat Taula de diàleg sobre Catalunya
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
-
Ofert per
- Predicció meteorològica L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres