Equivalent a 4 milions d’euros
Catalunya tornarà les 23.000 multes pagades del primer estat d’alarma
El TC va declarar inconstitucional el confinament de la població al principi de la pandèmia

mental1
El Govern català tornarà les 23.000 multes interposades i pagades durant el primer estat d’alarma, cosa que equival a haver de retornar uns 4 milions d’euros, segons ha explicat aquest dilluns el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, en declaracions a TV-3.
La devolució és conseqüència de la sentència del Tribunal Constitucional (TC) que va declarar inconstitucional la mesura que va obligar a confinar la població al principi de la pandèmia de la Covid. El govern espanyol va anunciar la setmana passada que tornaria les multes, i el català farà el mateix. «La sentència és molt clara», ha dit Elena.
El conseller ha assegurat que la devolució es farà de la manera «més senzilla» per al ciutadà. D’altra banda, ha dit que una vegada hi hagi sentència sobre el segon estat d’alarma, i depenent del resultat, s’estudiarà què fer amb les sancions del segon període.
El Govern central treballa per a la devolució
Notícies relacionadesEl Govern central ja ha ordenat crear un equip de treball per procedir a la devolució de totes les multes que es van imposar durant el primer estat d’alarma (1.142.127 sancions) i anul·lar els expedients que continuaven sent tramitats per l’administració, segons han informat Europa Press fonts del Ministeri de Política Territorial.
A l’equip participen les subdelegacions i delegacions del Govern de totes les comunitats autònomes excepte Catalunya i el País Basc, que tenen la competència en aquesta matèria. De fet, el ‘vicelehendakari’ i conseller basc de Seguretat, Josu Erkoreka, va anunciar a principis d’octubre que es procediria a la devolució.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu