Des de Cantàbria
Illa demana començar la renovació dels alts càrrecs pel Síndic de Greuges
Ribó està en la institució des del 2004 i el seu mandat ha caducat

El PSC vol que Catalunya es contagiï de la renovació que els principals partits espanyols han pactat en institucions com el Defensor del Poble, el Tribunal Constitucional o el Tribunal de Comptes. El líder dels socialistes catalans, Salvador Illa, ha recordat aquest dilluns que la comunitat té 112 càrrecs pendents de renovació, i ha proposat començar pel Síndic de Greuges.
L’actual Síndic és Rafael Ribó, que està en el càrrec des de l’any 2004. El seu salari durant aquest exercici és de més de 129.000 euros. «Demano passar a l’acció, fa més de mil dies que té el mandat caducat», ha afirmat Illa des de Santander, on s’ha reunit amb el secretari general del PSOE de Cantàbria, Pablo Zuloaga.
Notícies relacionadesFa temps que el PSC no amaga la seva oposició a Ribó, a qui acusa d’haver-se posat sistemàticament al costat dels partits independentistes els últims anys. Per això Illa ha afegit que per substituir-lo calia buscar «una persona que no provingui de la política». L’actual Síndic va ser en el passat líder d’Iniciativa per Catalunya.
El líder del PSC ha afirmat que els partits del Govern haurien «de predicar amb l’exemple» i, alhora que es queixen dels moviments al Constitucional o el Tribunal de Comptes, ajudar a renovar la institució del Síndic de Greuges.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa