Acte del Consell per la República
Puigdemont demana no imitar la «mal anomenada» democràcia espanyola

Archivo - Arxivo - L’expresident de la Generalitat de Catalunya Carles Puigdemont en una imatge d’arxiu /
L’expresident Carles Puigdemont, ha afirmat que la futura república catalana que persegueix l’independentisme no s’ha d’assemblar a la «mal anomenada» democràcia espanyola. En una intervenció a la reunió del Consell per la República –l’entitat privada que lidera– en què ha constituït el que anomenen l’«assemblea de representants», Puigdemont he defensat les vies menys còmodes cap a l’independentisme, amb l’ànim de «fressar», d’obrir camí.
L’entitat ha celebrat a Canet de Rosselló un acte en què Puigdemont ha defensat la validesa d’aquest organisme davant les incomoditats que genera, ha admès. Això significa que «anem bé», ha assegurat, i s’ha referit sense concretar-les a «intimidacions mediàtiques i polítiques».
«Radicalitat democràtica»
L’expresident ha elogiat el funcionament democràtic del Consell que presideix, i la voluntat de constituir una república no per «calcar el que ja feia la mal anomenada democràcia espanyola», sinó amb vocació de «radicalitat democràtica». La reunió d’aquest diumenge ha servit per formalitzar una aparença de parlament, ja que s’ha elegit una presidenta i una taula per organitzar les reunions dels representants que els socis van elegir telemàticament dies enrere.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- La recuperació Ter Stegen se suma al grup per tornar aquest curs
- Barcelona, protagonista El fitnes de luxe s’assenta a Barcelona
- RAMBLA FLAMENCA La ‘bailaora’ japonesa La Yunko debuta al Liceu
- Concert Califato 3/4 sedueix amb el seu folklore arribat del futur
- Conflicte La Mina reclama un pla per actuar en cas d’incidents greus