Crisi del coronavirus
El Govern prorroga 14 dies la quarantena als viatgers de zones de risc de l’Àfrica i hi afegeix dos països més
Malawi i Zàmbia s’uneixen a Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue en la llista dels territoris afectats

El Govern ha prorrogat fins al 26 de desembre la quarantena imposada a les persones procedents de diversos països africans considerats d’alt risc per la variant òmicron del coronavirus.
El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) publica aquest divendres l’ordre del Ministeri de Sanitat amb aquesta mesura per als vols que arribin a Espanya, amb o sense escales, des de qualsevol aeroport situat a Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.
Igualment ha inclòs les repúbliques de Malawi i Zàmbia entre els països considerats d’alt risc tant per la seva situació epidemiològica com per la proximitat amb els altres països afectats.
En queden exclosos els passatgers en trànsit que siguin residents o titulars de visats de llarga durada de països europeus i estats associats Schengen, Andorra, Mònaco, el Vaticà o San Marino, que es dirigeixin a aquests països, així com el personal aeronàutic necessari per portar a terme les activitats de transport aeri.
Els viatgers afectats per aquesta mesura hauran de guardar quarantena durant els deu dies següents a l’arribada a Espanya o durant tota la seva estada, si aquesta fos inferior a aquell termini. Aquest període podrà finalitzar abans si al setè dia el viatger se sotmet a una prova diagnòstica amb resultat negatiu.
Notícies relacionadesDurant la quarantena s’han de mantenir al seu domicili o allotjament i limitar els accessos de terceres persones.
També han de restringir els desplaçaments als imprescindibles, com adquirir aliments, productes farmacèutics o de primera necessitat, assistència a centres de salut o per causes de força major.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Apagada massiva La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa
- ENERGIA El país de les renovables s’aferra a les centrals de gas, els generadors dièsel i a França i el Marroc contra l’apagada
- MACROECONOMIA L’abaratiment de l’electricitat retalla la inflació fins al 2,2% a l’abril
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Caiguda del sistema Suspès el restabliment de trens de Rodalies a Catalunya per la inestabilitat en la tensió de la xarxa elèctrica
- Caos energètic Altres jornades històriques a les fosques