Joan Carles I
La fiscalia ja disposa de la documentació que esperava de Suïssa per arxivar les diligències al rei emèrit
La recepció dels documents no suposarà la redacció immediata del decret d’arxivament

01 01 1970 Foto de archivo del rey emerito don Juan Carlos I en el acto conmemorativo del 40 aniversario de la Constitucion de 1978 en el Congreso (Madrid Espana) a 6 de diciembre de 2018 EUROPA ESPANA POLITICA EDUARDO PARRA EUROPA PRESS /
La fiscalia del Tribunal Suprem ja disposa de la documentació suïssa que esperava per procedir a redactar el decret d’arxivament de les tres diligències seguides al rei emèrit Joan Carles I. No obstant, les fonts fiscals consultades descarten que això impliqui que la decisió es pugui adoptar de manera imminent, perquè els documents han de ser estudiats i la redacció del decret, extremadament acurada per no deixar cap serrell solt que pugui posar en qüestió la decisió definitiva.
La fiscal general d’Estat, Dolores Delgado, va rebre la notícia de la recepció de la documentació per part del tinent fiscal del Suprem, Juan Ignacio Campos, que va morir dimecres després d’haver desenvolupat la seva feina amb normalitat. Un dels seus últims compromisos va ser despatxar amb la seva superior, la fiscal general, com feia amb regularitat.
Les fonts consultades van assenyalar que la documentació relativa a l’emèrit en els anys 15 i 16, una vegada que va perdre la inviolabilitat, no afectarà la decisió ja adoptada d’arxivar les diligències.
Ara serà estudiada pels especialistes tributaris de l’Oficina Nacional d’Investigació del Frau (ONIF). Amb els seus resultats i l’investigat fins ara es redactarà el decret d’arxivament, com estava previst.
Com ha avançat aquest diari, la mort de Campos no afectarà el futur de les indagacions. Fa aproximadament un mes Dolores Delgado va nomenar el fiscal en cap Anticorrupció, Alejandro Luzón, coinstructor de les diligències, responsabilitat que compartia amb Campos. A més, amb ells treballa un equip de fiscals de Sala del Suprem, per la qual cosa la seva tasca no es veurà afectada de cap manera.
Al no ser imminent l’arxivament, les diligències que vencen a final de mes també seran prorrogades per sis mesos. Això no significa que s’hagin de prolongar tant, perquè només ho seran pel temps necessari perquè el decret d’arxivament no presenti cap però.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Apunt La lliçó de Hansi Flick
- Des de diumenge Centenars de veïns de Cabrils sense gas per una fuga: «Sortia aigua pels fogons»
- Amagatalls d’artistes El cementiri que dona la vida a Carles Viarnès
- MOVIMENT CIUTADÀ L’única sala de cine de Solsona torna a obrir
- Ruta L’Empordanet, entre platges i arrossars
- AGENDA DE BARCELONA Una festa per disfrutar de Glòries