El futur de la formació independentista
Junts assumeix ja la possibilitat que Puigdemont no presideixi el partit
La portaveu espera que l’expresident prengui una decisió en el pròxim congrés
JxCat continua carregant contra la falta de continguts de la taula de diàleg

La portaveu de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, ha assumit la «possibilitat», avançada per EL PERIÓDICO i Elmon.cat, que l’actual president del partit i expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, deixi el càrrec orgànic per centrar-se en el Consell per la República.
En una roda de premsa després de l’executiva de la formació independentista, Artadi ha afirmat que de moment Puigdemont no ha traslladat als òrgans del partit aquesta «possibilitat», i ha recordat en tot cas que la seva presidència no és de caràcter executiu. La portaveu ha emplaçat el dirigent a fer efectiva la decisió, «si es dona el cas», en el marc del pròxim congrés que celebrarà Junts aquest any.
Contra la taula, contra el Govern
Notícies relacionadesD’altra banda, Artadi ha criticat la situació de la taula de diàleg entre el Govern espanyol i el català, perquè s’està debatent «sobre calendari en lloc de sobre continguts». «Una taula de diàleg sense reunions no és ni taula ni és diàleg», ha afirmat, i ha denunciat que l’Executiu espanyol no té cap interès a «resoldre el conflicte», perquè no és una prioritat seva. Artadi ha afegit que a Junts no se li ha traslladat informació sobre l’evolució de les converses en relació amb aquesta taula.
La reforma laboral
La portaveu ha criticat la recent reforma del mercat laboral aprovada pel Govern amb els agents socials perquè, segons el parer de Junts, no avança en un marc laboral català, ni aborda la precarietat i parcialitat del mercat de treball ni mecanismes de creació d’ocupació o la situació dels treballadors pobres. D’aquesta manera en l’actualitat Junts està en contra de la seva convalidació al Congrés. Segons Artadi, la nova normativa no deroga la reforma laboral del PP, que va comptar amb el recolzament de Convergència i Unió.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Apunts polítics de la setmana El kit de supervivència de Salvador Illa