La legislatura catalana
Els comuns vinculen el seu suport al Govern a què ERC voti la reforma laboral
Albiach anuncia a Aragonès i Junqueras que els deixaran de recolzar al Parlament si no voten el decret

En un intent d’última hora per aconseguir el suport d’ERC a la reforma laboral, que es vota dijous al Congrés, els comuns han pressionat els republicans vinculant el seu recolzament al Govern amb l’aprovació del decret que impulsa la vicepresidenta Yolanda Díaz. Per ara, el Govern dona per perduda ERC i assumeix que el més probable és que hagi de tirar endavant la reforma laboral amb els vots de Ciutadans.
«El càlcul electoral d’ERC tindrà conseqüències», adverteixen fonts dels comuns. Fins al punt que la líder d’En Comú Podem, Jéssica Albiach, ha anunciat la cúpula a dels republicans –entre d’altres, al president de la Generalitat, Pere Aragonès, i al president del partit, Oriol Junqueras– que, si no recolzen la reforma laboral, d’ara endavant no podran comptar amb el seu suport al Parlament, com va avançar ‘La Vanguardia’.
Els vots dels comuns van ser clau perquè el Govern tirés endavant els Pressupostos de la Generalitat. Però, tot i que aquesta va ser la votació més emblemàtica, en els últims mesos En Comú Podem ha desplaçat la CUP com a soci preferent, i ha recolzat més decrets i projectes de llei que els anticapitalistes, que van ser socis d’investidura d’Aragonès.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- FUTBOL Gerard Piqué declararà com a investigat el 14 de març per la seva mediació a la Supercopa d’Espanya a l’Aràbia Saudita
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV