Catalunya demana que s’ampliï el sostre de dèficit per les conseqüències de la guerra d’Ucraïna
Aragonès demana que el Govern actuï com quan la pandèmia de la covid-19

En una eclèctica sessió de control en què els grups han posat sobre la taula tots els temes de candent actualitat, de la vaga del professorat al gir polític d’Espanya amb el Sàhara Occidental, el president Pere Aragonès va reclamar que, igual que va passar amb la pandèmia de la covid-19, el Govern ampliï el sostre de dèficit de les autonomies per combatre les conseqüències de la guerra d’Ucraïna.
A resposta d’una interpel·lació del PP, Aragonès va reconèixer que no era, òbviament, moment per elevar impostos i, per tant, no es poden obtenir nous ingressos just en el moment en què les administracions han de posar l’espatlla en forma d’ajudes econòmiques. «Es necessita marge d’endeutament», va concloure.
Sobre les conseqüències de la invasió russa, el president es va manifestar a expenses del que es decideixi a Brussel·les i a Madrid. «No en va, l’Estat recapta el 85% del que aporten els catalans i és l’únic que pot modificar els impostos sobre hidrocarburs».
Desconfiança en el Govern
Junts, soci de Govern d’Aragonès, li va preguntar, a través del president del grup parlamentari, Albert Batet, si confia en un Govern que havia fet un gir de 180 graus en la qüestió sahrauí. El president va expressar el seu suport a l’autodeterminació d’aquesta regió i la seva preocupació per aquest canvi de Pedro Sánchez i les seves conseqüències, com la pujada del preu del gas algerià just en aquests moments en què la guerra a Ucraïna ha tensionat els costos energètics. Però anant al fons de la qüestió –perquè Batet pretenia demostrar, una vegada més, la ineficàcia d’assistir a la taula de negociació–, Aragonès va asseverar que mai renunciarà «a cap fòrum on pugui reclamar l’exercici del dret a l’autodeterminació de Catalunya i l’amnistia.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Escola inclusiva Un terç dels alumnes catalans amb altes capacitats pateix assetjament escolar
- Vaga convocada L’Estat negocia amb els sindicats que el nou operador de Rodalies “s’ubiqui dins del grup Renfe a tots els efectes”
- Cinc anys de pandèmia Fernando Simón admet que el confinament es podia «haver fet més suau» però en aquell moment «no es podia»
- Aquest diumenge, a La Sexta María Jesús Montero, a Évole: "Amnistiaria a Puigdemont"
- Tribunals Tallar la llum i l’aigua de les vivendes ocupades no serà delicte a Barcelona
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa