Cas Triacom
El fiscal recolza ara que la Generalitat acusi en una causa de finançament de CDC
El ministeri públic obre la possibilitat que la Corporació Catalana de Mintjans Audiovisual hagi resultat perjudicada

ex-gerente-tv3-castro /
La Fiscalia Anticorrupció recolza ara que la Generalitat exerceixi l’acusació particular en el cas Triacom de finançament il·legal de Convergència Democràtica (CDC), segons l’escrit remès al jutge de l’Audiència Nacional que instrueix el procediment judicial i al qual ha tingut accés EL PERIÓDICO. El fiscal José Grinda interessa, per tant, l’estimació del recurs presentat per l’Executiu català contra la denegació d’aquesta petició davant la possibilitat que existeixi un perjudici per a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), ja que presumptament la productora audiovisual Triacom va vendre programes a TV-3 molt per sobre dels costos de producció.
El fiscal admet en el seu escrit que en el recurs presentat per la Generalitat es rebaten les consideracions que van portar a oposar-se al principi que el Govern català exercís l’acusació en el cas Triacom, una peça separada del cas 3% sobre el presumpte pagament de comissions a CDC per part de diverses empreses a canvi de serveis i obres públiques. A l’entendre del ministeri públic, l’adscripció de la CCMA a la mateixa Generalitat s’afegeix la legitimació «material» pels perjudicis econòmics. «Així s’afirma que, en el cas que es constitueixi com a part acusadora, la Generalitat, es diu, ha d’ajudar a indagar si, en efecte, Triacom venia els seus programes a TV-3 molt per sobre dels costos de producció», afirma la Fiscalia Anticorrupció.
Respecte a la inclusió en el Govern de la Generalitat de membres que hereten les actuacions dels partits polítics PDECAT i CDC, la fiscalia assenyala que «el cert és que el compromís d’actuació unitària, com a òrgan constitucional que és, de la Generalitat, ha de ser atingut al ser preferent» respecte «a la de desconfiança de les seves intencions».
Ordres d’Aragonés
Notícies relacionadesEl president de la Generalitat, Pere Aragonès, va ordenar a la Generalitat que exerceixi l’acusació en el cas Triacom. En la seva missiva, el mandatari català concretava que havia tingut «coneixement a través de diferents articles» publicats en els mitjans de comunicació del cas Triacom i que, al seu entendre, «la investigació comprendria fets que afectarien els interessos i l’esfera jurídica» de l’Administració catalana. Si «és acreditada», detalla, aquesta actuació podria ser qualificada de frau contra les administracions públiques, malversació, tràfic d’influències o suborn, resultant «perjudicades» la Generalitat i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), de la qual depèn TV3.
En aquell moment, el fiscal es va oposar a la personació de la Generalitat com a acusació i el jutge de l’Audiència Nacional Santiago Pedraz la va rebutjar perquè l’Administració catalana no havia acreditat la seva condició d’ofesa o perjudicada. Davant aquesta decisió, el Govern català va presentar recurs en què defensava Junts i argumentava que aquest partit es va presentar en solitari en les últimes eleccions a Catalunya i que com a tal forma part del govern de coalició, però que era «erroni» que sigui l’«hereu» de CDC.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros