Pegasus
Aragonès, després del cas d’espionatge, adverteix: «Que no ens posin a prova»
El president qualifica el pirateig dels mòbils dels polítics catalans com el cas «més injustificable, més greu i escandalós de les últimes dècades»

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, avui s’ha pronunciat sobre el cas d’espionatge polític des d’un acte electoral a Girona i, conscient del pes del seu partit en la governabilitat, ha advertit: «Que no ens posin a prova». Aragonès ha anat a la capital gironina juntament amb la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, per presentar Quim Ayats com a candidat del partit, ERC, a l’alcaldia d’aquesta ciutat, i ha aprofitat per llançar aquest missatge.
«Si algú es pensa que cessant la directora del CNI –amb referència a Paz Esteban– hi haurà una cortina de fum per girar full, s’equivoca absolutament», ha assenyalat. «Que no ens posin a prova, quan ens han posat a prova han vist què ha passat», ha remarcat el president català, que ha assegurat que els drets i les llibertats estan «en perill» i que tenen «davant un Estat que no els respecta i que els vulnera sistemàticament».
Per a Pere Aragonès, el cas d’espionatge és el «més injustificable, més greu i escandalós de les últimes dècades» i ara espera «la intoxicació més gran dels últims mesos», perquè «intentaran justificar l’injustificable i s’inventaran el que hagin d’inventar». La situació que ha descrit és la d’un «Estat que, per defensar l’autodeterminació, l’amnistia, amb tota la convicció democràtica, des de les institucions i la mobilització ciutadana», els considera «una amenaça».
Pere Aragonès entén que, en lloc de «sentir-se orgullós» d’aquesta postura, hauria de sentir «vergonya de considerar que la democràcia és una amenaça». La seva última advertència: «Defensarem la llibertat de Catalunya tot i que ens espiïn, ens forcin a l’exili i ens empresonin».
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Detinguts tres menors d’un pis tutelat per matar la seva educadora
- Consell de Ministres Aquestes són les mesures que contempla la llei d’alcohol i menors que ha aprovat el Govern central
- Escapades 6 viatges que hauries de fer després de complir 50 anys
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Finançament autonòmic Catalunya torna a demanar 8.479 milions al FLA després de l’acord per la condonació del deute
- A Barcelona La Fiscalia creu que la decisió de la pacient que va demanar l’eutanàsia és «ferma, lliure i autònoma»
- Sistema ferroviari Junts forçarà una votació al Parlament perquè Illa comparegui pel caos de Rodalies