Tribunals
La Fiscalia veu indicis rellevants contra Mónica Oltra
El ministeri públic informa favorablement sobre la competència del TSJCV per a la instrucció i, en el seu cas, enjudiciament

La Fiscalia Superior del País Valencià considera que, per ara, «hi ha indicis rellevants» contra Mónica Oltra. Segons acaben d’informar fonts del ministeri públic, la fiscal superior també informa favorablement que el Tribunal Superior de Justícia del País Valencià (TSJCV) és competent per a la instrucció i, en el seu cas, l’enjudiciament de la vicepresidenta de la Generalitat Valenciana.
La Fiscalia s’ha pronunciat així després que el lletrat de l’administració de justícia de la sala Civil i el Penal del TSJCV dictés dimarts passat una diligència d’ordenació perquè les defenses i les acusacions es pronunciessin sobre si l’alt tribunal valencià és competent per investigar la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, pel tractament del departament que dirigeix la menor tutelada per la Generalitat que va patir abusos sexuals per part d’un monitor, exmarit d’Oltra.
Les parts tenen dos dies per pronunciar-se no només sobre la competència del TSJCV per citar Oltra com a investigada, sinó també si el tribunal ha d’assumir la resta de la causa contra tretze funcionaris de la Conselleria d’Igualtat i del centre on vivia la menor tutelada, o aquesta part de la causa ha de continuar instruint-se’n al Jutjat d’Instrucció 15 de València, on s’ha investigat fins ara.
Notícies relacionadesEn l’exposició raonada que el titular del Jutjat d’Instrucció 15 va elevar al TSJCV, el magistrat, a més de derivar les possibles actuacions contra Oltra, que al ser aforada només pot ser investigada per la sala civil i penal del TSJCV, també sol·licitava que l’alt tribunal valencià assumís la resta de la investigació contra els tretze funcionaris investigats.
La vicepresidenta Mónica Oltra, que ja apareix com a personada la vicepresidenta i consellera Mónica Oltra, després que aquesta ho sol·licités i el TSJCV acceptés que tingués accés a l’expedient judicial procedent del Jutjat d’Instrucció 15 de València, que ha instruït aquests fets des del 2021.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Barcelona, protagonista Comsa i FCC executaran la fase final del Hall Zero
- TELEVISIÓ I MAS Creu de Sant Jordi
- ‘PLAY-OFF’ DE L’EUROLLIGA DE BÀSQUET El Barça dona mostres de debilitat a Mònaco i cau